تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۲:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 20988

خسرو سینایی

خسرو سینایی کارگردان با سابقه سینما به گفته خودش در خانه مشغول انجام کارهایی برای دل خودش است و می‌گوید: اگر بمیرم ناراحتی خاصی ندارم، فقط بعد از مرگم حسرت نساخته شدن سوژه‌هایی را خواهم خورد که شاید می‌توانست به درد مردم بخورد.

به گزارش سینماسینما، خسرو سینایی در گفت‌وگو با علی ظهوری‌راد خبرنگار خبرگزاری موج درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: با توجه به شرایط متاسفانه وضعیت کار و فعالیتم چندان مطلوب نیست و متاسفانه اگر هم بخواهم کاری انجام دهم باید با بودجه و امکانات کم و با قناعت فیلم بسازم.

وی گفت: چندی پیش راجع به کیارستمی گفتم همه در زمان حیات‌اش همه از فیلم ساختن او حرف می‌زدند، اما شرایطی برای فیلمسازی و اکران آثار او وجود نداشت و حالا از این که چرا او فیلم نساخت صحبت می‌کنند!

سازنده «در کوچه‌های عشق» گفت: این کسانی که برای کیارستمی گریه می‌کنند، چقدر فیلم‌هایش را دیدند که حالا بعد از مرگ‌اش با برخوردی احساساتی و شعاری در محافل مختلفی که برایش تدارک دیده شده، حاضر می‌شوند؟ اصولا چقدر فیلم‌های کیارستمی را خوب اکران کردیم و سوال من این است چرا وقتی می‌توانیم کاری انجام دهیم، کاری نمی‌کنیم تا بعد از مرگ، حسرت‌ها بر جا بماند…

کارگردان «یار در خانه…» تصریح کرد: من آن گونه که می‌خواستم زندگی کردم و اگر بمیرم ناراحتی خاصی ندارم، فقط بعد از مرگم حسرت نساخته شدن سوژه‌هایی را خواهم خورد که شاید می‌توانست به درد مردم بخورد. فیلم‌هایی که می‌توانست دریچه‌هایی برای نگاه متفاوت آنها به دنیا باز کند، اما مثل همیشه فرصت‌ها از دست رفت و امکان ساخت آنهاپیدا نشد.

سینایی درباره آخرین ساخته‌اش «جزیره رنگین» گفت: قبل از اکران این فیلم به من گفتند «جزیره رنگین» می‌تواند برای قشر زیادی از مردم جذاب باشد و می‌توان این فیلم را به همه نشان داد، اما متاسفانه در زمان اکران باز هم چند نمایش محدود و مختصر نصیبش شد و عملا از بین رفت. اما من از این اتفاق‌ها دیگر شوکه نمی‌شوم چرا که این روال عادی است.

این کارگردان که چند سال است قصد دارد فیلم «قطار زمستانی» را با مشارکت ایران ولهستان بسازد، درباره وضعیت فعالیت‌های خود گفت: این روزها بیکار نیستم. مرتب کار می‌کنم اما کارهایم کوچک و شخصی و بیشتر برای دل خودم و دوستانم است.در مورد «قطار زمستانی» هم بعد از حدود چهار سال هنوز دلم می‌خواهد فیلم را بسازم اما نمی‌دانم چگونه این اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها