
داوران هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان سینما، محمد فوقانی، علیرضا برازنده، نیما جاویدی، محمد مهدی دل خواسته و مریم تختکشیان هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران را داوری می کنند.
محمد فوقانی متولد(۲۷ تیر۱۳۴۴) عکاسی را با چاپ و ظهور عکس های سیاه و سفید در سال ۱۳۶۲ شروع کرد. او عکاسی سینما را از سال ۱۳۷۱ آغاز و تا به امروز ۱۵۰ فیلم سینمایی و سریال را عکاسی کرده است.«دست های آلوده» سیروس الوند،«کاغذ بی خط» ناصر تقوایی،«من مادر هستم» فریدون جیرانی، «پستچی سه بار در نمی زند» حسن فتحی،«محمد (ص)» مجید مجیدی، «سو تفاهم» احمد رضا معتمدی و سریال های«میوه ممنوعه» حسن فتحی، «پایتخت۲،۳،۵» سیروس مقدم بخشی از کارنامه او است.
دریافت نشان درجه یک هنری دکترای عکاسی، برنده سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر برای فیلم «پستچی سه بار در نمیزند»، برنده سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر برای فیلم«دموکراسی تو روز روشن»، عکاس برگزیده در چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران، دریافت دیپلم افتخار از ویتوریو استرارو مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «محمد رسولالله»، دریافت تندیس از جشنواره تصویر سال، دریافت روبان افتخار از جشنواره فتوژورنالیست آمریکا، عکاس برتر در جشنواره cewe2021آلمان، برگزاری نمایشگاه های انفرادی فیلم محمد رسول الله در بسیاری از استان های کشور، بخشی از افتخارات او در حوزه عکاسی است.
علیرضا برازنده(متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۶ تهران) مدیر فیلمبرداری سینمای ایران،دانشآموخته رشته فیلمبرداری از دانشکده صدا و سیما و دانشآموخته عکاسی و نورپردازی باغ فردوس است. او تا کنون جوایزی از جمله، بهترین فیلمبرداری از چهارمین جشنواره فیلمهای ایرانی تورنتو، برای فیلم«هجوم»، جایزه بهترین فیلمبرداری مسابقه جشنواره «سانفورد» امریکا برای «فصل فراموشی فریبا» و سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از جشنواره سی و سوم فیلم فجر را دریافت کرده است. «پله آخر»،«آرایش غلیظ»،«هجوم»«جنایت بی دقت»، «سیانور» بخشی از کارنامه برازنده در مقام مدیرفیلمبرداری است.
نیما جاویدی (متولد ۱۰ اسفند ۱۳۵۸) فیلمنامهنویس و کارگردان سینمای ایران، فعالیتهای سینمایی خود را از سال ۱۳۷۸ با ساخت فیلمهای کوتاه و مستند آغاز کرد. او با نخستین فیلم سینمایی اش « ملبورن» جوایز جهانی بسیاری را به خود اختصاص داد. جاویدی با«سرخپوست» دومین ساخته سینمایی خود درسی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با نامزدی در ۸ رشته، سیمرغ بلورین جایزهٔ ویژه هیئت داوران را دریافت کرد.
محمد مهدی دلخواسته (متولد۲۹ آبان ۱۳۶۲ اراک) فیلمساز، عکاس سینما و مستندساز، عکاسی فیلم را با سریال «راه بی پایان» همایون اسعدیان آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۷ به شکل جدی وارد عرصه فیلمسازی(تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم کوتاه و مستند) شد. دلخواسته تاکنون جوایزی از خانه سینما، جشنواره فیلم فجر و دیگر جشنوارهها برای عکاسی سینما و جوایزی از جشنواره های بین المللی برای فیلم کوتاه دریافت کرده است. از سوابق اجرایی او می توان به عضویت درچند دوره هیات مدیره انجمن عکاسان سینمای ایران، دبیری اجرایی چند دوره جشن عکاسان سینمای ایران، دبیری چند دوره بخش عکس و پوستر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و داوری بخش عکس جشن سینمای ایران اشاره کرد. «طلا و مس» همایون اسعدیان، « بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «ملبورن» نیما جاویدی، « عصر یخبندان» مصطفی کیایی، «سیانور» بهروز شعیبی، «فرشتهها با هم میآیند» حامد محمدی، و سریال «شهرزاد- فصل سوم» حسن فتحی، برخی از تجربیات او در حوزه عکاسی سینما است.
مریم تختکشیان (۱۳۶۲ تهران) دانش آموخته ی عکاسی است و از سال۱۳۸۷ در حوزه ی عکاسی سینما فعالیت می کند. آثار عکاسی او تاکنون در دو نمایشگاه انفرادی در گالری راه ابریشم و چندین نمایشگاه گروهی در کشورهای مختلف به نمایش درآمده است. او تاکنون پنج بار نامزد دریافت جایزه ی سیمرغ بلورین برای بهترین عکس فیلم و برنده ی سیمرغ بلورین بخش عکس برای فیلم های «نیمرخ ها» و«غلامرضا تختی» در جشنواره فیلم فجر شده است.
همچنین امسال مراسم جشن عکاسان سینما برگزارنخواهد شد و همانند سال گذشته اعلام عکاس برگزیده واهدای تندیس مسابقه عکس، از طریق سایت های خبری، نشریات و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.
علی نیک رفتار دبیری هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران را عهده دار است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به طراحی لباس «شکارگاه»؛ طراحیِ پود بر چلّه تاریخ
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- «شکارگاه» به طور مشترک از دو پلتفرم پخش میشود
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- درخشش «آکتور» در جایزه جهانی درامای سئول
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک اسکندری/ «سلمان فارسی» چهرهپردازی با پنج اسکار را هم وسوسه میکرد
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- اعلام اسامی هیات داوران و نامزدهای بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه «سایه»
- فراخوان هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران منتشرشد
- طلوع جاودانگی / بوسه «خورشید» بر پیشانی علی
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
- نوید محمدزاده «آکتور» میشود/ زندگی چند بازیگر تئاتر جلوی دوربین
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





