ابراهیم داروغهزاده جزئیاتی را در مورد چگونگی اهدای جایزه هنروتجربه و بخش مستند مطرح کرد.
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه دو فیلم مستند در کنار آثار بخش سودای سیمرغ داوری میشوند، تاکید کرد در این دوره فیلمهای هنر و تجربه در بخشی مستقل حضور نخواهند داشت.
به گزارش سینماسینما، روز یکشنبه هفدهم مهرماه آییننامه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد. با توجه به جزئیات مطرح شده در این آییننامه برخی از نکات چندان به وضوح مطرح نشده بود، از جمله اینکه داوری فیلمهای مستند در کنار فیلمهای بخش سودای سیمرغ صورت خواهد گرفت یا مستندها هیات داوری و بخشی مستقل خواهند داشت. همینطور در مورد بخش هنر و تجربه این سئوال به وجود میآید که منظور از اعطای یک سیمرغ با عنوان سیمرغ هنر و تجربه وجود بخشی به همین عنوان است یا اینکه این سیمرغ به یکی از فیلمهای موجود در بخش سودای سیمرغ اعطا خواهد شد.
برای روشن شدن این ابهامات پرسشها با ابراهیم داروغهزاده دبیر این دوره از جشنواره مطرح شد.
داروغهزاده در پاسخ به این سئوال که آیا فیلمهای بخش مستند در بخش مستقل مستند بررسی و داوری خواهند شد و هیات داوران مجزا خواهند داشت یا در کنار ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ و در بخش سودای سیمرغ داوری خواهند شد، به خبرآنلاین، گفت: «این فیلمها در بخش سودای سیمرغ داوری میشوند.» به این ترتیب داوران جشنواره در بخش سودای سیمرغ علاوه فیلمهای بلند سینمایی دو فیلم مستند بلند را هم داوری خواهند کرد.
او همچنین درباره اینکه آیا فیلمهای مستند حاضر در جشنواره ملزم به حضور در جشنواره سینماحقیقت نیز هستند، گفت: «اجباری برای حضور یا حضور نداشتن در جشنواره سینما حقیقت نیست.»
دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر همچنین درباره اینکه سیمرغ هنر و تجربه در بخش سودای سیمرغ تعریف شده است؟ و آیا فیلمهای این بخش هم در کنار ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ تعریف و انتخاب میشوند؟، گفت: «بخش هنر و تجربه به صورت جداگانه در جشنواره وجود ندارد.»
سال گذشته در بخشی به عنوان چشمانداز سینمای ایران ۴۴ فیلم در بخشهای فیلمهای بلند سینمایی، اول، هنر و تجربه و انیمیشن پذیرفته شدند، اما به گفته دبیر جشنواره امسال بخشی مستقل برای فیلمهای هنر و تجربه وجود ندارد و از میان فیلمهای پذیرفته شده در جشنواره یک اثر جایزه سیمرغ بلورین را دریافت خواهد کرد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش داروغهزاده به رد صلاحیت طباطبایینژاد
- داروغه زاده :اصل اعتراض مهدویان به سانسور را به حق می دانم
- توضیحات داروغهزاده درباره ممیزیهای سختگیرانه و سردرگم سینمای ایران/ فرهنگ در ایران، حوزهای حاکمیتی است/ سیاستگذاریها حاکمیتی است
- بحث توئیتری منیژه حکمت و ابراهیم داروغهزاده بر سر شفافسازی منابع مالی در سینما
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- واکنش دبیر جشنواره فجر به کنسرت ابی و شادمهر با یک و نیم غلط املایی
- واکنش داروغه زاده به ماجرای انتشار چت های خصوصی سالومه با برخی بازیگران
- شوخی عجیب دبیر جشنواره فجر با کرونا
- ارسال کمکهای اهدایی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر به بلوچستان
- نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ تحریم، دوتابعیتی و حمایت شهرداری از جشنواره موضوعات داغ نشست
- مراسم قرعهکشی جشنواره فیلم فجر/ گزارش تصویری
- واکنش ابراهیم داروغهزاده به مخالفتهایی که با اکران خانه پدری میشود
- سینمای عامه پسند بخش مهمی از گردش مالی سینما را بر عهده دارد
- انتقاد روزنامه همشهری از انتخابهای عجیب رئیس سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





