کریستن استوارت داور جشنواره کن ۲۰۱۸ با درآوردن کفشش و پابرهنه راه رفتن روی فرش قرمز به قانون نپوشیدن کفش بیپاشنه اعتراض کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، کریستن استوارت بازیگر که امسال از اعضای گروه داوری بخش اصلی جشنواره فیلم کن است، در اعتراض به قانون نپوشیدن کفش بیپاشنه، در حضور عکاسان کفشهای پاشنه بلندش را درآورد و با پای برهنه روی فرش قرمز رفت.
بازیگر سرشناس با این کار بیانیهای سیاسی علیه کن و مقررات آن صادر کرد.
وی در مراسم فرش قرمز فیلم اسپایک لی که با عنوان «مرد کوکلوس کلان سیاه» اکران شد، کفشهایش رادرآورد.
یکی از مقررات جشنواره فیلم کن این است که خانمهای حاضر در فرش قرمز نباید کفش بیپاشنه بپوشند.
استوارت پیشتر نیز به این قانون کن اعتراض کرده و سال ۲۰۱۶ با درآوردن کفشهایش گفته بود: اصلا نمیتوانم باور کنم که من روی فرش قرمز دارم راه میروم و کسی جلوی مرا بگیرد و خیلی محترمانه بگوید شما کفش پاشنه دار نپوشیدهاید و من هم مجبور شوم به او بگویم بله دوست عزیز نپوشیدهام. اما مگر مجبورم که بپوشم؟
بازیگر «گرگ و میش» افزود هر وقت دلش بخواهد کفش پاشنه بلند میپوشد و هر وقت نخواهد نمیپوشد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- کریستن استوارت: تأثیر ترامپ بر صنعت فیلم وحشتناک است
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- دیوید کراننبرگ «جنایتهای آینده» را میسازد
- کریستن استوارت، نقش پرنسس دایانا را بازی خواهد کرد/ سه روز از زندگی دایانا اسپنسر
- فیلمساز جهانی؛ فیلم یکبارمصرف/ نگاهی به فیلم «همه میدانند»
- گفتوگو با علی عباسی، برنده جایزه «نگاه خاص» جشنواره کن ۲۰۱۸
- بازگشت کارگردان ایتالیایی به جشنواره کن و چهل سالگی «گریس»
- مخاطبان سالن نمایش کدام فیلم را ترک کردند؟
- استقبال از ساخته اسپایک لی در کن
- «فارنهایت ۴۵۱» در کن دیده شد
- اعتراض نمادین زنان روی فرش قرمز جشنواره کن
- روزنامه کیهان: چگونه فیلمسازی که حکم قضایی دارد با سری افراشته در جامعه میچرخد؟!
- آوا دوورنی، کریستن استوارت و دنی ویلنو داور جشنواره کن شدند
- هشتمین فیلم اصغر فرهادی در جشنواره کن رونمایی میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





