ابوالحسن داوودی کارگردان سینما معتقد است سینمای مالزی تحت تاثیر هالیوود و سینمای آمریکاست اما تولیدات فیلم ایران به خوبی می تواند در بازار مالزی عرضه شود و مخاطبان این کشور از آن استقبال می کنند.
به گزارش سینماسینما، ابولحسن داوودی کارگردان سینما درحاشیه نشست گفتمانی کارگردانان و تولید کنندگان آثار سینمایی ایران و مالزی، اظهار داشت ایران و مالزی می توانند در صنعت سینما همکاری های مشترکی داشته باشند و نشست یک روزه ی گفتمانی کارگردانان و تولیدکنندگان آثار سینمایی دو کشور گامی در این مسیر است.
نشست گفتمانی کارگردانان و تولیدکنندگان آثار سینمایی ایران و مالزی روز شنبه با حضور فعالانی از سینمای دو کشور در محل مرکز ملی توسعه فیلم مالزی (فیناس) در کوالالامپور، برگزار و فیلم ‘رخ دیوانه’ اثر ‘ابوالحسن داوودی’ برای سینما دوستان ایرانی نیز به نمایش در آمد.
وی همچنین در سخنانی در مورد سینمای ایران در این نشست گفت: سینمای ایران شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشته و در یک دوران، فیلم سازان با سرمایه های خیلی محدود به عنوان تهیه کنندگان تک محصولی در این عرصه فعالیت داشته اند و با نمایش اثر خود و درآمد حاصله به دنبال تولید محصول جدید می رفتند.
داوودی در بخشی از این سخنان افزود: شکل گیری نهادی به عنوان تهیه کنندگان مستقل ناشی از خواست کارگردانانی بود که درپی آن بودند که به شکل حرفه ای فیلم تهیه کنند و با قواعد تنظیمی همسویی نداشتند.
وی یادآور شد از دهه ی ۲۰۰۰ میلادی به بعد تعداد ۲۱ نفر از کارگردانان حرفه ای که در کانون کارگردانان سینمای ایران فعالیت داشتند نسبت به تاسیس شرکت ‘سینما گستر’ مبادرت کردند که وجوه مختلف تولید،توزیع و نمایش فیلم را در این شرکت برنامه ریزی و به شکل تعاونی در آن سهیم شدند.
کارگردان فیلم رخ دیوانه افزود سال های اخیر، خیلی از تهیه کنندگان سنتی و تک محصولی که امکان بیشتری داشتند، سعی کردند با تاسیس دفاتر خود علاوه بر تولید، پخش و نمایش فیلم را به آن اضافه کنند و با خریدن تعدادی از سینماها و دفاتر پخش سعی کردند که شرکت های کوچکی را به شکل جداگانه ایجاد کنند و آنها هر یک مسیر جداگانه ای را در صنعت سینمایی ایران دنبال کنند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





