مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» عنوان کرد که به دلیل مشکلات معیشتی مردم، سعی می کنند این جشنواره را با کمترین هزینه برگزار کنند.به گزارش سینماسینما، مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» با اشاره به این که مازندران سرزمین استعدادهاست، بیان کرد: برخی از مهمترین آثار تاریخ سینمای ایران توسط هنرمندان مازندرانی ساخته شده اند. هنرمندان این استان در عرصه فعالیت های ملی و بین المللی همواره پیشرو بوده اند و این مهم امکانی را در اختیار ما قرار خواهد داد تا از همه ظرفیت های فرهنگی مازندران در ساختاری مناسب بهره بگیریم.
وی افزود: سینما به عنوان هنر و صنعتی فراگیر توانسته با بهره گیری از اندیشه های فرهنگی و اجتماعی به احساسات عمیق انسان ها در دنیای مدرن امروز توجهی متفاوت کند و در این میان، جوانان خلاق و نوجو با راهبردهایی درست، مسیر تازه ای را برای معرفی آثار خود که به فرهنگ ها و آیین ها می پردازند، کشف کرده اند.
قربانپور با اشاره به رویکرد اصلی جشنواره بین المللی فیلم «وارش» در دوره نهم عنوان کرد: توجه اصلی در این دوره جشنواره به موضوع فرهنگ عامه با تاکید بر سنت های فرهنگی، رفتاری و زیستی است و تلاش می کنیم با برگزاری پنل ها و کارگاه های تخصصی که با حضور کارشناسان حوزه سینما و مردم شناسی برگزار می شود، فضای جدیدی را ترسیم کنیم.
وی ادامه داد: همچنین تعامل و ارتباط موثر با فیلمسازان و چهره های شاخص در کشورهای حوزه دریای کاسپین از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره است و در تلاش هستیم با تبادل فرهنگی و نمایش فیلم های تاثیرگذار حوزه تمدنی میراث مشترک و میراث طبیعی نظیر دریای کاسپین با همسایگان خود در روند بهبود و ارتقای روابط میان دولت ها و ملت ها نقش موثری را ایفا کنیم.
قربانپور درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه نیز عنوان کرد: فعالیت دبیرخانه جشنواره از مهرماه گذشته با رویکردی بین المللی آغاز و تاکنون بیش از ۳۳۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» اظهار کرد: تصمیم های کلان برای برگزاری هدفمند این دوره بر عهده شورای سیاستگذاری است و ضمن آن، از نظرات همه نخبگان فرهنگی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره استفاده می کنیم.
وی درباره نحوه تامین منابع مالی برگزاری جشنواره نیز توضیح داد: بخشی از منابع جشنواره از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تامین است و در ماه های گذشته مذاکرات مختلفی با مدیران ارشد ملی، استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برگزاری مطلوب این رویداد داشته ایم و باتوجه به وعده های داده شده منتظر تحقق آن ها هستیم زیرا جشنواره بین المللی فیلم «وارش» به عنوان یک حرکت جریان ساز ملی ظرفیتی متعلق به مردم و هنرمندان است و همه باید برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کنیم.
این فعال فرهنگی افزود: با این وجود با توجه به شرایط اقتصادی دولت و مشکلات معیشتی مردم در نظر داریم جشنواره را با کمترین هزینه و با استفاده از مشارکت مردم برگزار کنیم.
وی در پایان از گسترش و توسعه جشنواره به شهرهای دیگر مازندران خبر داد و گفت: در صورت مشارکت دستگاه های فرهنگی تصمیم داریم جشنواره را در شهرهای دیگر مازندران برگزار کنیم. امیدواریم طی چند روز آینده و پس از بررسی های لازم سایر شهرهای میزبان را اعلام کنیم.
نهمین جشنواره فیلم «وارش» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران برگزار می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست «تجربههای عینی مستندسازان از کار در دوران کرونا» عنوان شد/ کرونا الفبای زندگی را تغییر داده است
- برگزیدگان نهمین جشنواره بینالمللی فیلم وارش معرفی شدند/ نشان داود رشیدی به هنرمند مازندرانی اهدا شد
- محمدعلی کشاورز: فرهنگ عامه هنوز جایگاه مطلوب خود را در سینما بازنیافته است/ لزوم اشراف سینما بر ادبیات عامیانه
- اهدای نشان عالی انجمن صنفی کارگردانان مستند به بهترین فیلم جشنواره وارش
- انتشار کتابچه «جشنواره بینالمللی وارش؛ تاریخچه و دستاوردها»
- تأکید کارگردان «لاتاری» بر توجه به سنتها در سینما
- آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره فیلم وارش اعلام شد
- انتصاب چهار مدیر جدید جشنواره بینالمللی فیلم وارش
- فراخوان نهمین جشنواره فیلم وارش منتشر شد/ تاکید بر موضوع مردمشناسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





