ارژنگ امیرفضلی/بازیگر سینما و تلویزیون
درباره استقبال کم مردم از تئاتر و سالنهای نمایش صحبتهای زیادی شده است. علل فراوانی هم در این باره مطرح شده که به نظر من هم بعضی از آنها باعث بیمیلی مردم به نمایشهای روی صحنه شده است.
اما پیش از پرداختن به این علل و موارد باید این نکته را یادآوری کنم که مشکل تئاتر ما مخاطب نیست؛ چراکه وقتی سالن برخی از نمایشها مملو از تماشاچی میشود، باز هم ایراد و اشکال فراوانی را برمیانگیزد. عدهای میگویند که چرا موضوع و دکور نمایش خیلی لاکچری است، اگر خلاف این باشد میگویندکه این نمایش که خیلی ساده است، چرا مردم اینقدر برای تماشای آن سرودست میشکنند؟
اگر بازیگران نمایش از هنرمندان معروف و مشهور باشند، عدهای ایراد میگیرند که این همه بازیگر معروف برای یک اجرا؟ اگر هیچیک از عوامل نمایش معروف و مطرح نباشند، باز ایراد میگیرند که چرا به پیشکسوتان میدان نمیدهید؟
بنابراین با وجود اینکه همواره تئاتر و سالنهای نمایش از کمبود تماشاچی رنج بردهاند اما مشکل اصلی تئاتر، کمبود یا نبود مخاطب نیست.
طبیعی است که هیچکس نمیتواند بگوید من از فیلم بدم میآید، بلکه ممکن است از بعضی فیلمها مثلا اکشن خوشش نیاید.
همانهایی که با فوتبال میانهای ندارند، حتما و حتما بازیهای تیم ملی را نگاه میکنند؛ بنابراین اگر فرصت و فضا برای نمایشهای گوناگون با موضوعات متنوع وجود داشته باشد، هر مخاطبی براساس سلیقه خود میتواند نمایش دلخواهش را بیابد و رفتن به تئاتر و تماشای نمایش هم جزو یکی از سرگرمیهای مردم و خانوادهها میشود. اما همانطور که گفتم شرط این کار این است که همه ما و منتقدان و مسئولان اختلاف سلیقهها را بپذیریم و به همه برای کار میدان بدهیم.
همشهری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار خبر جعلی درگذشت ارژنگ امیر فضلی در ویکی پدیا/واکنش امیر فضلی
- واکنش اینستاگرامی ارژنگ امیرفضلی به شایعه تمسخر اعتراض دانشجویان در «خندوانه»
- فیلم/ اعتراض به استفاده غیراخلاقی از تصویر محمدرضا گلزار برای تبلیغ
- ارژنگ امیرفضلی و یوسف تیموری در «خرها آدم نمی شوند»
- حمیدرضا صدری سازنده موسیقی «لازانیا» شد + تصاویر جدید
- دلجویی رئیس اداره اوقاف شهرری از ارژنگ امیرفضلی
- اعتراض یک بازیگر به تخریب مزار پدرش/ کار ما خنداندن مردم است کار شما گریاندن ما
- واکنش متفاوت ارژنگ امیرفضلی به سانسور ناصر ملکمطیعی در تلویزیون
- ارژنگ امیرفضلی: باید فیلمهایی را ببینیم که به فکر وادارمان کند
- تعجب ارژنگ امیر فضلی از زندگی دو زوج/ویدئو
- رحیم نوروزی و ارژنگ امیرفضلی پشت صحنه یک سریال + عکس
- محمدرضا شریفی نیا، فاطمه گودرزی، علی صادقی و ارژنگ امیرفضلی در یک فیلم
- دوخت و دوز شکمِ بازیگر طنز از زبان خودش
- از قطع همکاری با مهران مدیری تا اوضاع طنز در تلویزیون
- عکس مارال فرجاد در بیمارستان کنار ارژنگ امیر فضلی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





