
آزاده باقری: پژمان جمشیدی شبیه به زبلخان شده است و کافیست در هر پلتفرمی وارد شوید تا ردپایی از او را بیابید. حضور پژمان جمشیدی به عنوان مجری که قبلا نیز تجربه اجرا در «کلاسیکو» و «پیشگو» را نیز داشته در کنار عادل فردوسیپور در ویژه برنامه فوتبال ۳۶۰ با نام «جام ملتها با پژمان جمشیدی» که به شکل اینترنتی منتشر میشود تا کنون موفق شده است مخاطبهای غیرفوتبالی را هم سرگرم کند و از تماشای آن لذت ببرند. برای همین هم «فوتبال ۳۶۰» در حال حاضر با اختلاف بهترین ویژه برنامه این روزها در میان محتواهای تلویزیونی و اینترنتی اعلام شده است.
همچنین کافیست در سطح شهر سرتان را بالا بگیرید که اگر پژمان جمشیدی بر روی بیلبوردهای سطح شهر نباشد او را بر روی پرده سینما ببینید.
پژمان جمشیدی این روزها مرد پرکار سینما نیز به نظر میرسد. این بازیگر با دو فیلم سینمایی «هتل» و «ویلای ساحلی» بر روی پرده سینما خودنمایی میکند که جزو فیلمهای کمدی پرفروش به حساب میآید. همچنین با دو فیلم سینمایی «صبحانه با زرافهها» به کارگردانی سروش صحت و «بیبدن» ساخته مرتضی علیزاده امسال در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر پیشبینیها را میتواند به این سمت سوق دهد که حداقل در بین نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین قرار گیرد.
اتفاقی که دیگر دور از ذهن نیست. چون او موفق شد در فیلمهای سینمایی که تا کنون بازی کرده خود را به اثبات برساند. به طوری که نه تنها میتواند در نقش کمدی خوب و متفاوت ظاهر شود بلکه میتواند در نقشهای جدی که در فیلمهای سینمایی همچون «سوتفاهم»، «خط فرضی»، «علفزار» و «یادگار جنوب» بازی کرده بدون آنکه رگههایی از نقشهای کمدی در بازیاش یافت شود نیز به نقش آفرینی درست و قابل قبولی بپردازد.
ویژگی مثبتی که باعث شده با وجود سدهایی که بر سر راهش قرار گرفته و همچنان بسیاری او را به عنوان بازیگر نمیپذیرفتند دیگر بپذیرند که پژمان جمشیدی یک بازیگر توانمند است که همچنان میتواند استعداد خود را در بازیگری هر سال بهتر از سالهای قبل به رخ بکشد.
برای همین هم در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش اول شد و سال گذشته نیز در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «یادگار جنوب» دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.
«نه دیده شدن برایم ارزشمند است و نه زندگی برایم اهمیت دارد که بخواهم برای دیده شدن هر کاری انجام دهم.» این یکی از جملههای مهم و پر بازخورد پژمان جمشیدی بعد از سوالی بود که یک خبرنگار از او پرسید: «آقای جمشیدی در فوتبال که به جایی نرسیدید، فکر نمیکنید برای دیده شدن راههای بهتری هم وجود دارد و دیده شدن صرفا با ورود به بازیگری نیست؟» و حالا باید دید طی گذشت این سالها و کسب تجربه بالایی که پژمان جمشیدی به دست آورده است میتواند زبلخانی باشد که کافیست دستاش را دراز کند تا سیمرغ بلورین چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را گرفته و با خود به خانه ببرد؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چالشهای حفظ حریم خصوصی، از ناصر تقوایی تا پژمان جمشیدی
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد
- جزئیات سریال «افعی تهران» اعلام شد
- چهل و دومین جشنواره فیلم فجر زمستان امسال را گرم نکرده است
- اولین تصویر از «صبحانه با زرافهها»/ پایان فیلمبرداری فیلمی با بازی بهرام رادان،پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا
- آغاز اکران آنلاین «بیمادر» از امشب
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





