معاون برنامهریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با اشاره به درخواست این ستاد مبنی بر توقف پروژه های سینمایی تا اطلاع ثانوی، گفت: از وزارت ارشاد درخواست کردیم که تا اطلاع ثانوی پروژه های سینمایی متوقف شود؛ تا زمانیکه هم میزان بیماری کاهش یابد و هم پروتکل خاصی برایشان از سوی معاونت بهداشتی تدوین شود.
دکتر علی ماهر، درباره درخواست ستاد کرونای تهران مبنی بر اعمال محدودیت بر پروژه های سینمایی گفت: به دنبال درخواست انجمن بازیگران و بررسی های ستاد کرونای تهران، مشخص شد که تعداد زیادی از بازیگران و از جمله تعدادی از بازیگران معروف متاسفانه درگیر بیماری کووید_۱۹ شدند.
وی افزود: عمدتا از آنجایی که در فضای اتاق گریم، این افراد مجبورند در فضایی بسته قرار گیرند و با وسایلی که می تواند آلوده باشد و برای همه استفاده می شود، به کرونا مبتلا شوند و بیماری انتقال یابد. در عین حال بازیگران در صحنه های فیلمبرداری نمی توانند از پوشش ماسک استفاده کنند و طبیعتا در معرض خطر انتقال بیماری قرار می گیرند.
ماهر ادامه داد: مهمتر از همه این است که امکانات لازم را در فضای پروژه های فیلمبرداری نداریم. طبق صحبت هایی که با این دوستان داشتیم، چندین پروژه سینمایی را برای ما مثال زدند که تهیه کننده حتی امکانات اولیه مانند ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده را هم تهیه نکرده است. بر همین اساس در موقعیت فعلی از وزارت ارشاد درخواست کردیم که تا اطلاع ثانوی پروژه های سینمایی متوقف شود تا زمانیکه هم میزان بیماری کاهش یابد و هم پروتکل خاصی برایشان از سوی معاونت بهداشتی تدوین شود.
ماهر گفت: درخواست مان از وزیر ارشاد مطرح شده و این پروژه ها هم زیر نظر وزارت ارشاد است که آن ها باید در این زمینه ورود کنند.
در نامه فاطمه معتمدآریا – رییس انجمن بازیگران سینمای ایران خطاب به دکتر علیرضا زالی – فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران آمده است: «همانگونه که در اخبار شنیده و شاهد بودهاید در روزهای اخیر تعدادی از بازیگران کشورمان به دلیل حضور در صحنههای فیلمبرداری دچار بیماری کرونا شده و در بیمارستان و یا منزل تحت مداوا و مراقبت قرار گرفتهاند و متاسفانه زنده یاد کریم اکبری مبارکه یکی از بهترین بازیگران پیشکسوت بر اثر ابتلا به همین بیماری از میان ما رفت.
در حال حاضر تعدادی از پروژههای سینمایی و تلویزیونی در حال تولید و فیلمبرداری هستند و بر طبق گفته تهیه کنندگان این آثار تمامی پروتکلهای بهداشتی در محل فیلمبرداری رعایت میشود، اما باید توجه داشت که فقط و فقط بازیگران، بدلکاران و هنروران هستند که هنگام گریم و زمانی که مقابل دوربین هستند نمیتوانند از ماسک استفاده کنند و امکان رعایت فاصله اجتماعی هم ندارند.
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران از مسئولین ذیربط در سازمان سینمایی، سازمان صدا و سیما، وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا انتظار دارد با توجه به اعلام شرایط فراتر از هشدار و بالا رفتن آمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری و صدور دستورالعملهای ویژه مربوط به مشاغل و تجمعات پرخطر ، به سرعت در خصوص سلامت فعالان در فیلم و سریال های در حال فیلمبرداری به خصوص هنرمندان مقابل دوربین که بسیار آسیب پذیر بوده و شرایط نگران کننده ای دارند، تدابیری اتخاذ نموده و همچون برخورد با دیگر مشاغل و تجمعات پرخطر، رسما آن را را ابلاغ فرموده و ضمانت های اجرایی آن را نیز تامین کنند.
مسلما با عملکردی یکپارچه و پذیرش عمومی دستورالعمل های بهداشتی، سلامت اجتماعی شکل خواهد گرفت.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سومین دوره فستیوال انجام میشود؛ نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره زنان شرقی
- پنج فیلم، پنج نقد/ از عشق در فضای کارگری تا دزدی به دلیل سوگ
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- اعتراض شورای صنفی نمایش به مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
- گزارش رونمایی از تندیس علی نصیریان در موزه سینما/ نسل تکرارنشدنی در بازیگری + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





