سیروس الوند در مورد این که محمدمهدی حیدریان باید چه مسائلی را در اولویت کار خود قرار دهد، به ممانعت از فعالیت نهادهای موازیکار با وزارت ارشاد و پایین آوردن هزینه تبلیغ در صدا و سیما و سطح شهر اشاره کرد.
به گزارش سینماسینما، در حالی که تنها سه ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، حجتاله ایوبی از سمت ریاست سازمان سینمایی کنار رفت تا یکی از باتجربهترین مدیران سینمایی جای او بنشیند.
سیروس الوند در مورد این جابجایی میگوید: «ما از محمدمهدی حیدریان سابقه خوبی در ذهن داریم. در دورانی که او مشغول به کار بود، سینمای ما مشکلات فعلی را نداشت. سینمای ایران این روزها اگرچه در خارج از کشور سربلند است اما در داخل گرفتاریهای بسیاری دارد.»
الوند در مورد این که انتظار دارد حیدریان چه مسئله ای را در الویت برنامه هایش قرار دهد، میافزاید: «ما اکنون شاهد فعالیت نهادیهایی هستیم که عملکردشان موازیکاری با وزارت ارشاد است. به عنوان مثال چرا فیلمهایی مانند «عصبانی نیستم»، «رستاخیز» و «خانه پدری» با وجود داشتن پروانه نمایش از وزارت ارشاد نتوانستند نوبت اکران عمومی بگیرند؟ این اتفاق نتیجه فعالیت نهادهایی است که میخواهند ایجاد ناامنی کنند؟»
او ادامه داد: «مسئله بعدی بحث تبلیغات است. هزینهها آن قدر زیاد است که نمیتوانیم تولیداتمان را چه در سطح شهر و چه در صدا و سیما تبلیغ کنیم.»
کارگردان فیلم «این سیب هم برای تو» تصریح کرد: «مسئله بعدی این است که تسهیلاتی که به عنوان وام داده می شود باید به فیلمنامه ها و موضوعاتشان تعلق بگیرد نه به آدمها. بعد از ۳۵ سال آدمها همچنان با اسمهایشان کمک هزینه میگیرند نه با آثارشان و این بساط باید برچیده شود.»
الوند در پایان گفت: «البته ما از حجتاله ایوبی هم بدی ندیدیم اما متاسفانه در دورهای مسئول بود که وزارت ارشاد هیچ قدرتی نداشت. اکنون مشخص شده است که تلویزیون با سینما عناد دارد و من برای حل این مشکلات راهی جز مشارکت صنوف در تصمیمات وزارت ارشاد نمیبینم. وزارت ارشاد هر تصمیمی که میخواهد برای سینما بگیرد حتما نظر نمایندگان صنوف را لحاظ کند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت بابک، والیزاده و الوند در افتتاحیه جشنواره
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- مجید مجیدی رئیس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر شد
- بازیگر اثرگذار اما همیشه مهجور/ نگاهی به بازیهای نازنین فراهانی به بهانه حضورش در فیلم «مصلحت»
- سیروس الوند: ضعف در پژوهش باورپذیری فیلمها را از بین میبرد
- به بهانه درگذشت کامبوزیا پرتوی/ یادداشتهایی از مهرجویی، الوند، رئیسیان، توحیدی، تابش، حقیقی، صائمی
- «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» آغاز شد
- تجدد و تحجر/ نگاهی به «خانه پدری»
- سیروس الوند درباره اکران «آنجا همان ساعت» در سینماها مطرح کرد/ در اکران آنلاین امکان داشت فیلم قاچاق شود
- سیروس الوند از ایام کرونایی میگوید/ «آنجا همان ساعت» آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





