احمدرضا درویش کارگردان «رستاخیز» میگوید این فیلم مانند یوسف در چاه گرفتار شده است آن هم به دست برادران به ظاهر دلسوزش.
به گزارش سینماسینما، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو روز پیش در اولین نشست خبری خود درباه سرنوشت نهایی فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش بیان کرد که «این فیلم فعلا در ایران اکران نمی شود اما امکان نمایش خارجی دارد.»
از آنجا که انتظار میرفت کمیته رفع توقیف فیلمها در سازمان سینمایی سرنوشت «رستاخیز» را هم مانند دیگر آثار به گونهای تعیین کند که امکان اکران داخلی داشته باشد ولی سخنان وزیر جدید ارشاد را میتوان تعیین کننده سرنوشت فیلم احمدرضا درویش دانست و اینگونه نتیجه گرفت که فعلا قرار نیست توقیف آن رفع و اکران داخلی شود.
از همین رو با احمدرضا درویش کارگردان این اثر که پیش از این اعلام کرده بود تا زمانی که «رستاخیز» اکران نشود دیگر فیلمی نمیسازد، گفتگوی کوتاهی داشتیم.
او که علاقهای به گفتگو نداشت درباره این موضوع گفت: «من ترجیح میدهم در این باره همچنان سکوت کنم و به سکوتم ادامه دهم چون دلایلی هم برای این سکوت دارم. قبلا هم گفتهام که تا وقتی که «رستاخیز» اکران نشود دیگر فیلمی نمیسازم به همین دلیل گفتن این حرف ها دیگر تکراری است تا ببینیم چه چیز مقدر میشود.
درویش افزود: درباره اکران خارجی آن هم نمیتوانم صحبتی کنم چون من کارگردان اثر هستم، البته در حال حاضر تلاشهایی برای این امر در دست انجام است اما اطلاع چندانی از جزییات این موضوع ندارم چون اکران خارجی «رستاخیز» جزو وظایف من نیست و به تهیهکننده و مالکان فیلم ربط دارد، من تنها فیلم را ساختهام.
این کارگردان درباره ساختن فیلم دیگری گفت: ما فیلمساز هستیم و دوست داریم فیلم بسازیم اما این بچهای که بزرگ کردیم مثل یوسفی است که در چاه گرفتار شده است آن هم به دست برادران به ظاهر دلسوز خود. با این وجود من از هیچکس هیچ گله و طلبی ندارم، زیرا ساختن «رستاخیز» شانس بزرگ زندگی من بوده و همین که این فیلم عاشورایی در کارنامه کاری من است برایم کافی است و باعث افتخار من است.
او در پایان بیان کرد: سرنوشت فیلم در دست صاحبش است و من از هیچکس شکایتی ندارم و همه را به خدا می سپارم و ضمن تشکر از دلسوزی همه بزرگان در راس مشکل «رستاخیز» قضاوت میان خود و دیگران را به خدا می سپارم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





