احمدرضا درویش کارگردان «رستاخیز» میگوید این فیلم مانند یوسف در چاه گرفتار شده است آن هم به دست برادران به ظاهر دلسوزش.
به گزارش سینماسینما، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو روز پیش در اولین نشست خبری خود درباه سرنوشت نهایی فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش بیان کرد که «این فیلم فعلا در ایران اکران نمی شود اما امکان نمایش خارجی دارد.»
از آنجا که انتظار میرفت کمیته رفع توقیف فیلمها در سازمان سینمایی سرنوشت «رستاخیز» را هم مانند دیگر آثار به گونهای تعیین کند که امکان اکران داخلی داشته باشد ولی سخنان وزیر جدید ارشاد را میتوان تعیین کننده سرنوشت فیلم احمدرضا درویش دانست و اینگونه نتیجه گرفت که فعلا قرار نیست توقیف آن رفع و اکران داخلی شود.
از همین رو با احمدرضا درویش کارگردان این اثر که پیش از این اعلام کرده بود تا زمانی که «رستاخیز» اکران نشود دیگر فیلمی نمیسازد، گفتگوی کوتاهی داشتیم.
او که علاقهای به گفتگو نداشت درباره این موضوع گفت: «من ترجیح میدهم در این باره همچنان سکوت کنم و به سکوتم ادامه دهم چون دلایلی هم برای این سکوت دارم. قبلا هم گفتهام که تا وقتی که «رستاخیز» اکران نشود دیگر فیلمی نمیسازم به همین دلیل گفتن این حرف ها دیگر تکراری است تا ببینیم چه چیز مقدر میشود.
درویش افزود: درباره اکران خارجی آن هم نمیتوانم صحبتی کنم چون من کارگردان اثر هستم، البته در حال حاضر تلاشهایی برای این امر در دست انجام است اما اطلاع چندانی از جزییات این موضوع ندارم چون اکران خارجی «رستاخیز» جزو وظایف من نیست و به تهیهکننده و مالکان فیلم ربط دارد، من تنها فیلم را ساختهام.
این کارگردان درباره ساختن فیلم دیگری گفت: ما فیلمساز هستیم و دوست داریم فیلم بسازیم اما این بچهای که بزرگ کردیم مثل یوسفی است که در چاه گرفتار شده است آن هم به دست برادران به ظاهر دلسوز خود. با این وجود من از هیچکس هیچ گله و طلبی ندارم، زیرا ساختن «رستاخیز» شانس بزرگ زندگی من بوده و همین که این فیلم عاشورایی در کارنامه کاری من است برایم کافی است و باعث افتخار من است.
او در پایان بیان کرد: سرنوشت فیلم در دست صاحبش است و من از هیچکس شکایتی ندارم و همه را به خدا می سپارم و ضمن تشکر از دلسوزی همه بزرگان در راس مشکل «رستاخیز» قضاوت میان خود و دیگران را به خدا می سپارم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





