سید رضا صالحی امیری گفت: فارابی در طول سالهای انقلاب اسلامی به یک نهاد فرهنگی موثر تبدیل شده است و این سرمایه بزرگی محسوب میشود.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۴ اردیبهشت ماه در بازدید از بنیاد فارابی با تاکید بر این مطلب، افزود: تدوین برنامهای راهبردی ذیل چشم انداز این بنیاد در حال حاضر ضروری است.
وی ادامه داد: مجموعه بنیاد فارابی به بازتعریفی از فعالیتهای خود براساس واقعیتهای امروز نیاز دارد و نوسازی و بازسازی در این نهاد در صلاحیت هیات امنای آن است.
صالحی امیری گفت: فارابی درطول سالهای انقلاب اسلامی به یک نهاد فرهنگی موثر تبدیل شده است و این سرمایه بزرگی محسوب میشود.
وی با اشاره به تحولات فعالیتهای سینمایی در کشور، تصریح کرد: باید بدانیم جایگاه سینما و فضای مجازی در دهه چهارم کجاست و از اینرو باید گفتمان سینما شکل بگیرد.
صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود بر واسپاری امور به بخش خصوصی به عنوان سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: توجه به سامانه درخواست نمایش خانگی ( VOD ) و تقویت بخش بین الملل و کودک و نوجوان در جشنوارههای سینمایی ضروری است.
وی در عین حال بر تدوین برنامه استراتژیک شفاف با نگاه ۵ ساله تاکید کرد و گفت: جریان سازی اخلاقی و احیای اخلاق از طریق سینما نقش بسزایی در برون رفت جامعه از وضعیت کنونی دارد.
در این دیدار محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری ضمن قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بنیاد فارابی بر اهمیت این بنیاد و نقش آن در ارتقای سینمای کشور تاکید کرد.
در بخش دیگری از این بازدید علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی گزارش جامعی از مجموعه فعالیتها و عملکرد این بنیاد در طول دولت یازدهم ارائه داد.
در این دیدار همچنین اعضای هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی به ارائه دیدگاههای خود نسبت به فعالیتهای این بنیاد پرداختند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





