سیفالله صمدیان که مدیریت بخش بزرگداشت کیارستمی در جشنواره جهانی فیلم فجر را بر عهده دارد از حضور همکاران این کارگردان فقید در برنامههای روز دوم خبر داد.
به گزارش سینماسینما، صمدیان مدیر بخش بزرگداشت عباس کیارستمی و رویدادها و نمایشهای ویژه جشنواره جهانی فجر با بیان اینکه مراسم بزرگداشت سه روزه عباس کیارستمی از دوم تا چهارم اردیبهشت ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در پردیس چارسو برگزار میشود، برنامههای روز دوم را اعلام کرد.
وی گفت: روز دوم بزرگداشت که سوم اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار میشود اختصاص به بررسی فیلمسازی عباس کیارستمی در خارج از کشور از جمله ژاپن و ایتالیا دارد.
صمدیان همچنین از حضور همکاران ژاپنی عباس کیارستمی که در فیلم «مثل یک عاشق» با ایشان همکاری داشتند، خبر داد و بیان کرد: فیلمبردار، مدیر طرح و دستیار تدوین کیارستمی در ژاپن به همراه شهره گلپریان که مشاور و دستیار آقای کیارستمی بودند در این مراسم حضور دارند و همچنین محمود کلاری و محمدرضا دلپاک را که در اپیزود عباس کیارستمی در فیلم «بلیت» در ایتالیا و فیلم «باد مارا خواهد برد» در ایران با او همکاری داشتند، درباره تجربه متفاوت فیلمسازی عباس کیارستمی در داخل و خارج از کشور صحبت خواهند کرد.
مدیر بخش بزرگداشت کیارستمی عنوان کرد: همچنین از تجربهها و خاطرات بابک کریمی هم که در پروژه «بلیت» به عنوان دستیار و بازیگر با کیارستمی همکاری داشته است، یک فایل تصویری در این مراسم پخش میشود.
آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- هشدار محمود کلاری نسبت به از بین رفتن سینمای جدی
- سه جایزه جشنواره سلیمانیه برای هنرمندان ایرانی
- معرفی راه یافتگان به بخش رقابتی دومین دورهی جشنواره مهر دوبی
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- «آدمفروش» و یادآوری سینمایی که از دست رفته/ قصهگویی در برابر شتاب
- «آدمفروش» نوعی بازی با نور و رنگ، که آدمها در آن مهمان تصاویرند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- افتتاح «سینمای ایران برای وطن» با فیلم «خانه دوست کجاست؟»
- نشست خبری با اهالی رسانه همزمان با گشایش بیستویکمین نمایشگاه تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر
- انتشار فراخوان جشن «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





