پویانمایی «در سایه سرو» به دنبال حضور در بخش مسابقه فیلمهای کوتاه انیمیشن جشنواره بینالمللی «لسآنجلس» و دریافت بهترین جایزه این بخش از جشنواره، برای بار سوم به آکادمی اسکار راه پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه «لسآنجلس» با معرفی بهترین فیلم کوتاه جشنواره، بهترین فیلم کوتاه خارجی، بهترین انیمیشن کوتاه و بهترین مستند کوتاه، بهترینهای خود را بهطور مستقیم به اسکار معرفی کرد.
پویانمایی «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تاکنون دهها جایزه بینالمللی از جشنوارههای داخلی و بینالمللی کسب کرده است.
جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه «لسآنجلس»، LA Shorts در سه بخش «کوتاه، نیمه بلند و فیلم دانشجویی» هر ساله فیلم میپذیرد. بخش فیلمهای دانشجویی به فیلمهایی که از سوی دانشجویان و حتی در مدارس ساخته میشوند، اختصاص دارد.
فیلمهای داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی (تمامی سبکها) میتوانند در این چهار بخش شرکت کنند و در پایان به بهترین فیلم جشنواره، بهترین فیلم خارجی، بهترین درام، بهترین کمدی، بهترین انیمیشن، بهترین مستند، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم دانشجویی، بهترین بازیگر و بهترین گروه بازیگران جایزه اهدا خواهد شد.
برندگان بهترین فیلم کوتاه و بهترین انیمیشن کوتاه در اسکار ۲۰۱۶ از منتخبان جشنواره LA Shorts بودند.
بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه «لس آنجلس» از ۲۷ تیر تا ۷ مرداد ۱۴۰۳ (۱۷ تا ۲۸ ژولای ۲۰۲۴) در شهر لسآنجلس آمریکا به کار خو,د پایان داد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





