سایت آی سینما نوشت :بهروز افخمی مجری سری تازه برنامه «هفت»، به تازگی در یکی از آخرین گفت و گوهایش، مبلغ قرارداد این برنامه را ۶ برابر گروه پیشین عنوان کرده بود.
به گزارش سینما سینما وبه نقل از آی سینما ،همین حرف دستمایه محاسبه مبلغ قرارداد او با تلویزیون از سوی سایتی شده که منتسب به مدیران پیشین سازمان سینمایی و برادر محمود گبرلو، سعید الهی است. بر اساس گمانهزنی این سایت مبلغ قرارداد «هفت» جدید ۲۴۰ میلیون تومان و دستمزد افخمی ماهیانه ۵۰ میلیون تومان است.
مجری سری تازه برنامه «هفت» در گفت و گوی بلندی با خبرگزاری فارس، به ابهامات بسیاری درباره این برنامه سینمایی پاسخ داد و البته حاشیههای بیشتری نیز برای خودش رقم زد. او مبلغ قرارداد جدید این برنامه را ۶ برابر مبلغ قرارداد محمود گبرلو دانسته بود. همین حرف دستمایه محاسبه مبلغ قرار داد او از سوی یک سایت وابسته به مدیران پیشین سینما، شده است.
سایت سینما پرس، با استناد به روال جاری تلویزیون در برآورد هزینههای شبکههای پر مخاطب سیما، هزینه تولید برنامههای زنده ترکیبی و گفتگومحور مثل «هفت» در شبکه سه یا «نقد ۴» در شبکه ۴، را برابر با دقیقهای بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرده است.
به گزارش این سایت، بر پایه رقم ۷۰ هزار تومان، میتوان گفت محمود گبرلو که طی سه سال گذشته، علاوه بر اجرا، مسئولیت تهیهکنندگی «هفت» را پس از «فریدن جیرانی» عهدهدار بوده است، برای تولید ۱۵۰ دقیقه برنامه در هفته، مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر برنامه دریافت کرده است، یعنی ماهیانه حدود ۴۰میلیون تومان.
در ادامه این گزارش آمده است، برای برنامه استاندارد و بدون در نظر گرفتن میزان مخاطب، حدود ۸۰ درصد رقم پرداختی سازمان به یک تهیهکننده برنامه زنده ترکیبی گفتگو محور، صرف هزینههای جاری از جمله پرداخت دستمزد عوامل و… میشود؛ به عبارتی سادهتر، مجری و تهیهکننده قبلی «هفت»، اصولاً خواسته یا ناخواسته از کل ۴۰ میلیون تومان دریافتی در ماه، میبایست ۳۲ میلیون تومان آن را صرف هزینههای جاری کند و تنها مبلغی حدود ۸ میلیون تومان به عنوان حقالزحمه برای تولید ۴ برنامه در ماه عایدش شده است.
به این ترتیب، با استناد به اظهار نظر اخیر «بهروز افخمی» مبنی بر دریافت ۶ برابر رقم هزینههای «هفت» گبرلو، میتوان به راحتی نتیجه گرفت که اصغر پورمحمدی در معاونت سیما و غلامرضا میرحسینی در مدیریت شبکه سه، برای هر قسمت از «هفت» جدید، رقمی معادل ۶۰ میلیون و ماهیانه حدود ۲۴۰ میلیون تومان برای «بهروز افخمی» در نظر گرفته و به وی پرداخت میکنند؛ به تعبیری دیگر، با توجه به نظر کارشناسان که حدود ۸۰ درصد این رقم را خاص پرداخت به عوامل و صرف هزینهها میدانند، میتوان حدس زد درآمد «افخمی» از این قرارداد و برای ساخت ۴ برنامه با زمان احتمالی ۱۵۰ دقیقه، اگر بیشتر از حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه نباشد، کمتر نیست.
البته قضاوت این سایت که برنامه «هفت» را کافهنشینی فراستی و افخمی و گفتگوهایی بیمحتوا میداند نیز در ادامه به این محاسبات اضافه میشود. اما مبلغ دقیق دستمزد افخمی و آنچه برای برنامه «هفت» عنوان شده است. موضوعی است که باید سازندگان فعلی این برنامه سینمایی که این روزها منتقدان بسیاری داشته است، به آن پاسخ دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





