تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۳:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 157183

” دشت خاموش ” راهی سوئیس و اسلوواکی شد.
به گزارش سینماسینما ، فیلم سینمایی” دشت خاموش” به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری پس از حضور موفق در جشنواره جهانی فجر ( یکی از پرمخاطب ترین فیلم های این دوره) در بخش مسابقه بین الملل جشنواره “بازل” سوئیس و جشنواره “فیلم های هنری” اسلوواکی پذیرفته شده و به نمایش در می آید.
دهمین دوره جشنواره بین المللی “بازل” از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ ژوئن( ۲۶ تا ۳۰ خرداد) در کشور سوئیس برگزار می گردد و فیلم “دشت خاموش” در بخش مسابقه بین الملل، به نمایش در می آید.
همچنین در این جشنواره از سینمای ایران فیلم جریان ساز “گوزن ها” ساخته مسعود کیمیایی و فیلم “جنایت بی دقت” ساخته شهرام مکری، در بخش بین الملل حضور دارند. از عوامل فیلم “دشت خاموش” احمد بهرامی و ناهید عزیزی صدیق(مشاور کارگردان) در این رویداد هنری حضور خواهند داشت.
بیست و هشتمین دوره جشنواره بین المللی “فیلم های هنری” اسلوواکی از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ ژوئن( ۲ تا ۶ تیر ) در براتیسلاوا پایتخت این کشور برگزار می گردد و فیلم ” دشت خاموش” در بخش مسابقه بین الملل این جشنواره به نمایش در می آید.
فیلم “دشت خاموش” تا کنون در بیش از ۲۰ جشنواره بین المللی حضور داشته و نمایش در آمده که برخی از آنها عبارتند از :
ونیز، جهانی فجر فلورانس، وایادولید( اسپانیا)، استکهلم، شبهای سیاه تالین(استونی)، توکیو، سنگاپور، فیلم های ایرانی استرالیا، شانگهای، هنگ کنگ، هند (کرالا، پونا، چنای، یاشوانت) سابورسیو(کرواسی)، موو(بلژیک)، لیختر(فرانکفورت)، انجمن منتقدان جهان ( امریکا)
همچنین “دشت خاموش” موفق به دریافت جوایز مهمی از این جشنواره ها شده است.
تندیس شیر بهترین فیلم، جشنواره ونیز.
فیپرشی( فدراسیون بین المللی منتقدان و روزنامه نگاران فیلم).
تندیس بهترین فیلم، فای( اتحادیه ملی ایتالیا)
تندیس بهترین فیلم جشنواره هنگ کنگ.
تندیس بهترین بازیگر مرد ( علی باقری) از جشنواره هنگ کنگ.
بهترین تدوین( سارا یاوری) از انجمن بین المللی منتقدان و روزنامه نگاران جهانی
تندیس بهترین فیلم از جشنواره کرواسی

پخش بین الملل فیلم “دشت خاموش” توسط شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی انجام می شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها