کارگردان فیلم مستند “صدام کن مامان” میگوید سوژههای این فیلم از بین حدود هزار قصه مربوط به زنان انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، بهاره رهنما بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با مستند “صدام کن مامان” در بخش خارج از مسابقه سیزدهمین جشنواره بینالمللی سینما حقیقت حضور دارد.
رهنما درباره فیلم خود گفت: “صدام کن مامان” دومین فیلم مستند من بعد از پرداختن به سوژهای است که فعلاً در ایران حضور ندارد. من هم مثل همه بازیگرانی که دوست دارند بعد از چند سال بازیگری، فضای کارگردانی را تجربه کنند، به این حوزه روی آوردم. اساساً فضای مستندسازی را بسیار دوست دارم. زیرا دغدغه زنان و دختران را دارم و بسیاری از متنهایم را نیز درباره این گروه مینویسم.
وی افزود: شاید یکی از دلایل این دغدغهام برای ساخت مستند این بود که برای بار دوم ازدواج کردم و مردد بودم که آیا باید دوباره مادر بشوم یا نه و این ایده به ذهنم رسید که مادر شدن یک عاشق شدن زیبا است و رنجها و شیرینیهایی توأمان دارد.
رهنما خاطرنشان کرد: زنان برای بچهدار شدن باید حتماً ازدواج کنند، اگرچه امکان به سرپرستی گرفتن بچه برای دختران مجرد وجود دارد، اما سازوکارهای آن بسیار سخت است. ضمن این که شرایط فیزیکی و بدن دیجیتال ما زمانی محدود برای بچهدار شدن دارد و در غیر این صورت نمیتوانیم بچه را خودمان به دنیا بیاوریم.
این بازیگر و کارگردان با اشاره به انتشار فراخوانی از جذب قصههای جذاب زنان برای پرداخت در مستند “صدام کن مامان” بیان کرد: وقتی شروع به انتشار فراخوانی برای جذب قصههای زنان کردم، بیش از هزار مورد را بررسی کردیم و به ۳۰۰ مورد رسیدیم و از این میان به سوژههای فعلی فیلم رسیدیم. همچنین اواسط کارمان به این نتیجه رسیدم که مادرم نیز باید در این مستند بهنوعی حضور داشته باشد و در آن مقطع فیلمی ویدئویی از تولد پریا دخترم را پیدا کردم.
وی با تشکر از عوامل مستندش توضیح داد: سروش قهرمانلو برای موسیقی کار به من کمک کرد و با ترانه “صدای قلب نیست صدای پای توست که شبها در سینهام میدود” من را یاد دوران به دنیا آوردن پریا انداخت تشکر کنم همچنین باید از مشاورانم ازجمله شادمهر راستین، بهمن کیارستمی و همه عوامل این فیلم تشکر کنم که همراه من بودند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «۱۱/۱۱»؛ اخلاقِ فردی در برابر فاجعهی جمعی
- «دورهمیِ بانوی اوّل»؛ رنجنامهی خاموشی و شکیبایی!
- بهاره رهنما با «دورهمی بانوی اول» در کهریزک
- رونمایی از پوستر نمایش «دورهمی بانوی اول»
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- نیما رئیسی در «عطرهای خالی» بازی میکند
- «آقای سانسور» در اکران آنلاین میلیاردی شد/ اتمام اکران در هفته آینده
- اسامی آثار راهیافته به دومین جشنواره فیلم نوستالژیا اعلام شد
- دانایی درد دارد خانم بهاره رهنما
- ساترا بخش توهین بهاره رهنما به اقوام ایرانی در «شام ایرانی» را حذف کرد
- پنج فیلم برتر روز سوم جشنواره سینماحقیقت از نگاه تماشاگران اعلام شد
- سرگذشت فیلمهای توقیفی در یک فیلم مستند
- بازیگرانی که دست به قلم شدهاند/از داستانهای کیانیان تا ترجمه های نیکی کریمی و نگار جواهریان
- نخستین تصویر از سحر قریشی و بهاره رهنما در «ایکس لارج»
- برنامههای «گذر سینما» در جشنواره جهانی فیلم فجر/ بهاره رهنما «سونات پاییزی» را میخواند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





