جمال شورجه دربارهی خبرهایی که دربارهی استعفای محمد سرافراز از ریاست سازمان صداوسیما منتشر میشود، گفت: با توجه به ناملایماتی که در این مدت در سازمان بر علیه ایشان انجام شد و متاسفانه دروغپراکنیها و جوسازیهایی که بعضا از سوی دوستان خودشان علیه ایشان مطرح کردند، طبیعی است که کمی آزرده خاطر شود و استعفایش را بدهد و برود.
این کارگردان در همین زمینه گفت: متاسفانه در این مدت دروغپراکنیها و جوسازیهایی در سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه سازمان صداوسیما بر هم ریخته و از هم فرو پاشیده است، علیه محمد سرافراز ایجاد شد که دروغ بوده و گزارشاتی هم که از او داده شده کمی وی را آزرده خاطر کرده است. اداره کردن پُست به این حساسی و مسوولیتی به این سنگینی با این وضعیت مالی و کمبود امکانات در سازمان صداوسیما، واقعا دشوار است. وقتی هم که در کنار این مشکلات جوسازیهایی از سوی دوست و دشمن شنیده میشود این امر طبیعی است که آقای سرافراز استعفایش را بدهد و برود.
او با بیان اینکه یک مدیر جدید حق تغییر و تحول در هر ارگانی را دارد، به حمایت از تغییر و تحولاتی که سرافراز در این مدت در صداوسیما ایجاد کرد، پرداخت و خاطرنشان کرد: حتی خود مدیران سازمان صداوسیما هم به شدت زیر پای آقای سرافراز را خالی کردند. به هر حال ایشان یک روحیه مستقلی دارد و چندین سال در سازمان صداوسیما مدیریت کرده است، طبیعی است زمانی که در پست مدیریت سازمان قرار میگیرد، تغییر و تحولاتی صورت بدهد ولی این امر باعث شد به شدت با وی دشمنی و دروغپراکنیهایی ایجاد شود. حتی در این زمینه مدیران نزدیک به ایشان هم حق و ناحق گفتند و به نظرم این حرفها کمی برایش جفاست.
وی در ادامه اعلام کرد: شنیدهام که هنوز استعفای آقای سرافراز مورد قبول واقع نشده و امیدوارم که مورد قبول هم واقع نشود؛ چراکه به نظرم وی مدیر باسابقهای در تلویزیون است؛ بنابراین این احتمال وجود دارد خودش سر پستش بماند؛ چراکه هنوز رفتن ایشان اعلام رسمی نشده است.
شورجه همچنین تصریح کرد: متاسفانه تلویزیون ما به بینظمی عادت کرده است و قطعا تغییرات اساسی که آقای سرافراز در تلویزیون انجام داد، به ذائقه خیلیها خوش نیامده است.
این کارگردان سپس مطرح کرد: مگر بقیه مدیران ما که در ارگانهای مختلف این کشور مشغول به کار هستند، همه معصوم هستند؟ همه مدیران ما شبیه هم هستند و امکان خطا وجود دارد، به ویژه در اداره کردن سازمانی به این عریض و طویلی مثل صداوسیما که نیروی بسیاری میطلبد و رییس سازمان به یک همدلی، رفاقت و همکاری نیاز دارد.
شورجه در پایان درباره پروژه «حضرت موسی(ع)» اعلام کرد: این پروژه اکنون در حال اعمال نظرات سیما در زمینه فیلمنامه است و اتفاقی برایش نیفتاده است. پس از این مرحله، اگر مسائل مالی پروژه فراهم شود مسلما باید قراردادها بسته شود و وارد مرحله پیشتولید شویم اما فعلا زمانی برای حل مشکلات موجود نداریم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- شب «جمال شورجه» در موزه سینمای ایران برگزار میشود
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- بازتاب یک یادداشت/ توضیح مدیر کل ارشاد درباره صحبتهای وزیر ارشاد
- دورانِ دانایان!
- وزیر ارشاد به عیادت جمال شورجه رفت
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- بزرگداشت سه سینماگر شاخص دفاعمقدس در اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- گفت و گو با رئیس سابق صدا و سیما / چرا مدیریت «محمد سرافراز» عمر کوتاهی داشت؟
- واکنش جمال شورجه به درخواست بازگشت بهروز وثوقی/ تاریخ مصرف فیلمفارسی گذشته است
- توضیحات جمال شورجه درباره سخنانش در «۲۰.۳۰»
- جمال شورجه: سه فیلمنامه درباره سینمای مقاومت روی دستم مانده است
- جمال شورجه در گفتوگو با سینماسینما/ شاید «لاتاری» این هفته پروانه ساخت بگیرد
- فراز و فرودهای سریال حضرت موسی(ع)/ دعوا بر سر چند صدمیلیارد تومان ناقابل است
- رقابت ۱۸ فیلم سینمایی در بخش مسابقه جشنواره «مسیر عشق»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری