جمال شورجه دربارهی خبرهایی که دربارهی استعفای محمد سرافراز از ریاست سازمان صداوسیما منتشر میشود، گفت: با توجه به ناملایماتی که در این مدت در سازمان بر علیه ایشان انجام شد و متاسفانه دروغپراکنیها و جوسازیهایی که بعضا از سوی دوستان خودشان علیه ایشان مطرح کردند، طبیعی است که کمی آزرده خاطر شود و استعفایش را بدهد و برود.
این کارگردان در همین زمینه گفت: متاسفانه در این مدت دروغپراکنیها و جوسازیهایی در سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه سازمان صداوسیما بر هم ریخته و از هم فرو پاشیده است، علیه محمد سرافراز ایجاد شد که دروغ بوده و گزارشاتی هم که از او داده شده کمی وی را آزرده خاطر کرده است. اداره کردن پُست به این حساسی و مسوولیتی به این سنگینی با این وضعیت مالی و کمبود امکانات در سازمان صداوسیما، واقعا دشوار است. وقتی هم که در کنار این مشکلات جوسازیهایی از سوی دوست و دشمن شنیده میشود این امر طبیعی است که آقای سرافراز استعفایش را بدهد و برود.
او با بیان اینکه یک مدیر جدید حق تغییر و تحول در هر ارگانی را دارد، به حمایت از تغییر و تحولاتی که سرافراز در این مدت در صداوسیما ایجاد کرد، پرداخت و خاطرنشان کرد: حتی خود مدیران سازمان صداوسیما هم به شدت زیر پای آقای سرافراز را خالی کردند. به هر حال ایشان یک روحیه مستقلی دارد و چندین سال در سازمان صداوسیما مدیریت کرده است، طبیعی است زمانی که در پست مدیریت سازمان قرار میگیرد، تغییر و تحولاتی صورت بدهد ولی این امر باعث شد به شدت با وی دشمنی و دروغپراکنیهایی ایجاد شود. حتی در این زمینه مدیران نزدیک به ایشان هم حق و ناحق گفتند و به نظرم این حرفها کمی برایش جفاست.
وی در ادامه اعلام کرد: شنیدهام که هنوز استعفای آقای سرافراز مورد قبول واقع نشده و امیدوارم که مورد قبول هم واقع نشود؛ چراکه به نظرم وی مدیر باسابقهای در تلویزیون است؛ بنابراین این احتمال وجود دارد خودش سر پستش بماند؛ چراکه هنوز رفتن ایشان اعلام رسمی نشده است.
شورجه همچنین تصریح کرد: متاسفانه تلویزیون ما به بینظمی عادت کرده است و قطعا تغییرات اساسی که آقای سرافراز در تلویزیون انجام داد، به ذائقه خیلیها خوش نیامده است.
این کارگردان سپس مطرح کرد: مگر بقیه مدیران ما که در ارگانهای مختلف این کشور مشغول به کار هستند، همه معصوم هستند؟ همه مدیران ما شبیه هم هستند و امکان خطا وجود دارد، به ویژه در اداره کردن سازمانی به این عریض و طویلی مثل صداوسیما که نیروی بسیاری میطلبد و رییس سازمان به یک همدلی، رفاقت و همکاری نیاز دارد.
شورجه در پایان درباره پروژه «حضرت موسی(ع)» اعلام کرد: این پروژه اکنون در حال اعمال نظرات سیما در زمینه فیلمنامه است و اتفاقی برایش نیفتاده است. پس از این مرحله، اگر مسائل مالی پروژه فراهم شود مسلما باید قراردادها بسته شود و وارد مرحله پیشتولید شویم اما فعلا زمانی برای حل مشکلات موجود نداریم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- شب «جمال شورجه» در موزه سینمای ایران برگزار میشود
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- بازتاب یک یادداشت/ توضیح مدیر کل ارشاد درباره صحبتهای وزیر ارشاد
- دورانِ دانایان!
- وزیر ارشاد به عیادت جمال شورجه رفت
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- بزرگداشت سه سینماگر شاخص دفاعمقدس در اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- گفت و گو با رئیس سابق صدا و سیما / چرا مدیریت «محمد سرافراز» عمر کوتاهی داشت؟
- واکنش جمال شورجه به درخواست بازگشت بهروز وثوقی/ تاریخ مصرف فیلمفارسی گذشته است
- توضیحات جمال شورجه درباره سخنانش در «۲۰.۳۰»
- جمال شورجه: سه فیلمنامه درباره سینمای مقاومت روی دستم مانده است
- جمال شورجه در گفتوگو با سینماسینما/ شاید «لاتاری» این هفته پروانه ساخت بگیرد
- فراز و فرودهای سریال حضرت موسی(ع)/ دعوا بر سر چند صدمیلیارد تومان ناقابل است
- رقابت ۱۸ فیلم سینمایی در بخش مسابقه جشنواره «مسیر عشق»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





