جمال شورجه دربارهی خبرهایی که دربارهی استعفای محمد سرافراز از ریاست سازمان صداوسیما منتشر میشود، گفت: با توجه به ناملایماتی که در این مدت در سازمان بر علیه ایشان انجام شد و متاسفانه دروغپراکنیها و جوسازیهایی که بعضا از سوی دوستان خودشان علیه ایشان مطرح کردند، طبیعی است که کمی آزرده خاطر شود و استعفایش را بدهد و برود.
این کارگردان در همین زمینه گفت: متاسفانه در این مدت دروغپراکنیها و جوسازیهایی در سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه سازمان صداوسیما بر هم ریخته و از هم فرو پاشیده است، علیه محمد سرافراز ایجاد شد که دروغ بوده و گزارشاتی هم که از او داده شده کمی وی را آزرده خاطر کرده است. اداره کردن پُست به این حساسی و مسوولیتی به این سنگینی با این وضعیت مالی و کمبود امکانات در سازمان صداوسیما، واقعا دشوار است. وقتی هم که در کنار این مشکلات جوسازیهایی از سوی دوست و دشمن شنیده میشود این امر طبیعی است که آقای سرافراز استعفایش را بدهد و برود.
او با بیان اینکه یک مدیر جدید حق تغییر و تحول در هر ارگانی را دارد، به حمایت از تغییر و تحولاتی که سرافراز در این مدت در صداوسیما ایجاد کرد، پرداخت و خاطرنشان کرد: حتی خود مدیران سازمان صداوسیما هم به شدت زیر پای آقای سرافراز را خالی کردند. به هر حال ایشان یک روحیه مستقلی دارد و چندین سال در سازمان صداوسیما مدیریت کرده است، طبیعی است زمانی که در پست مدیریت سازمان قرار میگیرد، تغییر و تحولاتی صورت بدهد ولی این امر باعث شد به شدت با وی دشمنی و دروغپراکنیهایی ایجاد شود. حتی در این زمینه مدیران نزدیک به ایشان هم حق و ناحق گفتند و به نظرم این حرفها کمی برایش جفاست.
وی در ادامه اعلام کرد: شنیدهام که هنوز استعفای آقای سرافراز مورد قبول واقع نشده و امیدوارم که مورد قبول هم واقع نشود؛ چراکه به نظرم وی مدیر باسابقهای در تلویزیون است؛ بنابراین این احتمال وجود دارد خودش سر پستش بماند؛ چراکه هنوز رفتن ایشان اعلام رسمی نشده است.
شورجه همچنین تصریح کرد: متاسفانه تلویزیون ما به بینظمی عادت کرده است و قطعا تغییرات اساسی که آقای سرافراز در تلویزیون انجام داد، به ذائقه خیلیها خوش نیامده است.
این کارگردان سپس مطرح کرد: مگر بقیه مدیران ما که در ارگانهای مختلف این کشور مشغول به کار هستند، همه معصوم هستند؟ همه مدیران ما شبیه هم هستند و امکان خطا وجود دارد، به ویژه در اداره کردن سازمانی به این عریض و طویلی مثل صداوسیما که نیروی بسیاری میطلبد و رییس سازمان به یک همدلی، رفاقت و همکاری نیاز دارد.
شورجه در پایان درباره پروژه «حضرت موسی(ع)» اعلام کرد: این پروژه اکنون در حال اعمال نظرات سیما در زمینه فیلمنامه است و اتفاقی برایش نیفتاده است. پس از این مرحله، اگر مسائل مالی پروژه فراهم شود مسلما باید قراردادها بسته شود و وارد مرحله پیشتولید شویم اما فعلا زمانی برای حل مشکلات موجود نداریم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- شب «جمال شورجه» در موزه سینمای ایران برگزار میشود
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- بازتاب یک یادداشت/ توضیح مدیر کل ارشاد درباره صحبتهای وزیر ارشاد
- دورانِ دانایان!
- وزیر ارشاد به عیادت جمال شورجه رفت
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- بزرگداشت سه سینماگر شاخص دفاعمقدس در اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- گفت و گو با رئیس سابق صدا و سیما / چرا مدیریت «محمد سرافراز» عمر کوتاهی داشت؟
- واکنش جمال شورجه به درخواست بازگشت بهروز وثوقی/ تاریخ مصرف فیلمفارسی گذشته است
- توضیحات جمال شورجه درباره سخنانش در «۲۰.۳۰»
- جمال شورجه: سه فیلمنامه درباره سینمای مقاومت روی دستم مانده است
- جمال شورجه در گفتوگو با سینماسینما/ شاید «لاتاری» این هفته پروانه ساخت بگیرد
- فراز و فرودهای سریال حضرت موسی(ع)/ دعوا بر سر چند صدمیلیارد تومان ناقابل است
- رقابت ۱۸ فیلم سینمایی در بخش مسابقه جشنواره «مسیر عشق»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما