حمیرا ریاضی با بیان اینکه «علاوه بر مراکز استانی، اساساً صداوسیما هم به بودجه بیشتری نیاز دارد»، گفت: به عنوان مثال در مورد کار خودم که تحصیل کرده این رشته هستم و سالها عشق و علاقهام بازیگری بوده است، این پرسش مطرح میشود که چرا باید فرصت کمتری برایم پیش بیاید که در کارهای نمایشی حضور داشته باشم؟
به گزارش سینماسینما، این بازیگر با اشاره به نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها که هم اینک در اهواز در حال برگزاری است، اظهار کرد: اولین بار است که در این جشنواره حضور دارم اما پیش از این نیز به قول معروف دستی بر آتش داشتم و با این مراسم آشنا بودم. به طور کلی به نظرم این جشنواره برای ایجاد انگیزه، رقابت و تعامل میان استانها خیلی خوب است. اما مشروط بر اینکه بودجههای مناسبی به آنها تعلق بگیرد و از منابع و نیروهای انسانی حمایت شود تا جذب شوند.
او که اخیرا با مرکز همدان صداوسیما همکاری داشته است، با بیان اینکه «علاوه بر مراکز استانی، اساساً صداوسیما هم به بودجه بیشتری نیاز دارد»، گفت: در مورد کار خودم که تحصیلکرده این رشته هستم و سالها عشق و علاقهام بازیگری بوده است، چرا باید فرصت کمتری برایم پیش بیاید که در کارهای نمایشی حضور داشته باشم. این موضوع چندین دلیل متعدد دارد، اما به نظر میرسد که تعدد کارها باعث میشود که از نیروی انسانی بیشتر استفاده شود.
بازیگر سریال «روزگار جوانی» دربارهی حضور کمرنگ خود در سالهای اخیر، یادآور شد: در این چند سال پیشنهادهایی داشتم که مورد علاقهام نبودند و در واقع خودم را در آن نقشهای پیشنهاد شده نمیدیدم. این موضوع دلایل گوناگونی دارد که یکی از آنها میتواند کمبود بودجه و کم شدن پیشنهادات و تولید آثار خوب باشد.
ریاضی در پایان گفت: به هر حال بودجهها در این چند سال اخیر کاهش پیدا کرده و کارها محدودتر شده است، اما همهی ماجرا این نیست. مسائل زیادی وجود دارد که من ممکن است در جریان آنها نباشم یا دوست ندارم در آن ماجرا حضور داشته باشم. وقتی میبینم که برخی از دوستان که عزیز من و نور چشم همه ما هستند، ممکن است همزمان در چند سریال حضور داشته باشند، این ممکن است در ذهن من و مردم سوال ایجاد کند که چرا افرادی همانند من در آن مجموعهها حضور ندارند. این موضوع میتواند به همان بحث سلیقه کارگردان و عوامل پشت دوربین برگردد و خیلی موضوعات دیگر.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری