احمدرضا درویش با یادآوری همکاری و آشنایی خود با مرحوم ابوالفضل شاهکرم یاد این بازیگر تازه درگذشته را گرامی داشت.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما درپی درگذشت یک بازیگر قدیمی دلنوشتهای را به یاد ابوالفضل شاهکرم «منصور» فیلم دوئل نوشت که در زیر میخوانید:
«بیش از چهار دهه از اولین آشنایی با او سپری شده است. هجده ساله بودم که اولین بار او را در نمایش «معدن» به کارگردانی بهزاد فراهانی در تئاتر شهر دیدم؛ او با چهره دودزده، عرق کرده و نفسزدنهای مداوم در عمق معدن، واگن باری زغال سنگ را هُل میداد و به آواز دشتستانی با تک خوانیِ پرویزخان پرستویی دل سپرده بود.
پس از بیست سال بالاخره انتظار به سر آمد و در «دوئل» همدلی، دلدادگی و ادب را در عمق چشمانش دیدم؛ او در مقابل دوربین و در پشت دوربین «منصور» شده بود. (نامی بلند در میان مردان گمنام در کانال منتهی به جزیره بوارین در کربلای ۵)
احمدرضا درویش»
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش ده فیلم از فیلمسازان دفاع مقدس در محوطه باز موزه سینمای ایران
- همزمان با روز ملی سینما؛ پوستر فیلمهای خاطرهانگیز در موزه سینما نمایش داده میشود
- ویژه برنامه «سینما خرمشهر» در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- انتقاد تند پرستویی از داود میرباقری/ قلم پرستویی در دفاع و سوگ رفیق ۵۰ سالهاش
- محمد عفراوی دستیار کارگردان، برنامه ریز سینمای ایران درگذشت
- پیام تسلیت سینماگران و روزنامهنگاران خطاب به احمدرضا درویش
- خاطره پژمان بازغی از خطری که چشمش را در فیلم دوئل تهدید کرده بود
- احمد رضا درویش «درخشش» را می سازد
- «دوئل» در جشنواره «دوربان» آفریقای جنوبی
- فیلم «رستاخیز» از جشنواره چندین جایزه گرفت اما یک روزه از اکران پایین آمد! از این تناقض خنده دارتر داریم؟!
- اظهارات درویش درباره «رستاخیز»:مشکل فیلم فراتر از گمانهزنی رسانهای است
- «رستاخیز » در توقیف، «درویش» در سکوت/ گزارش تحلیلی روزنامه ایران
- بررسی پرفروشهای دفاع مقدس/ سود سینمای ایران از نمایش حماسه ۸ساله
- حرف های احمدرضا درویش درباره وضعیت اکران فیلم رستاخیز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





