تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۶:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153883

فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی در چهل‌وپنجمین جشنواره سینمایی هنگ کنگ، جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را در بخش اصلی دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما ،چهل‌وپنجمین جشنواره سینمایی هنگ کنگ، از اول تا دوازدهم آوریل (۱۲ تا ۲۳ فروردین‌ماه) برگزار شد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان دعوت از میهمانان خارجی را نداشت.
در این دوره فیلم‌های ایرانی چون «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری، «منطقه پایانی» ساخته بردیا یادگاری و احسان میرحسینی، «خط فرضی» کارِ فرنوش صمدی، «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان، «رادیولوژی یک پرتره» ساخته فیروزه خسروانی، «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی، «پسر- مادر» کارِ مهناز محمدی و … به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه بهترین فیلم این دوره از جشنواره به «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به علی باقری برای بازی در این فیلم تعلق گرفت.
فیلم «دشت خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند. علی باقری، فرخ نعمتی و مهدیه نساج از بازیگران “دشت خاموش” هستند. این فیلم تاکنون در بیش از بیست جشنواره بین‌‌المللی حضور داشته و جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز و فیپرشی و چندین جایزه دیگر از جمله جایزه بهترین تدوین (سارا یاوری) را از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران جهان دریافت کرده است.
مسئولیت پخش بین‌الملل فیلم را شرکت پرشین فیلم با مدیریت علی قاسمی به عهده دارد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها