تازهترین آمار فروش فیلمها در حالی منتشر میشود که از فردا اکران فیلمهای کمدی به مدت حدود ۱۲ روز متوقف خواهد شد و دیگر آثار غیرکمدی چند روزی فرصت دارند تا شاید مخاطب بیشتری جذب کنند.
به گزارش سینماسینما، بررسی گیشه سینما در ماههای اخیر علاوه بر ریزش شدید مخاطب نسبت به دوران قبل از کرونا نشان داده که مردم اگر هم تمایلی به سینما رفتن داشته باشند بیشتر ترجیح میدهند فیلم کمدی ببینند و همین باعث شد از یک سال گذشته تا کنون دورِ رقابت دست فیلمهای کمدی باشد. اما حالا با فرارسیدن ماه محرم اکران چند فیلم کمدی سینماها متوقف میشود.
در حال حاضر بالاترین آمار فروش و تعداد مخاطب به کمدیهای «انفرادی» و «سگ بند» و فیلم اجتماعی تلخ «علفزار» اختصاص دارد که از ابتدای سال به ترتیب حدود ۵۴ میلیارد تومان، ۴۰ میلیارد تومان و ۱۴ میلیارد تومان فروش داشتهاند.
در یک ماه اخیر چند فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شدند از جمله «تیتی» به کارگردانی آیدا پناهنده که تاکنون ۲۸۸ هزار تماشاگر داشته و به فروش نزدیک ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری نیز با ۳۷ هزار نفر تماشاگر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی با ۲۶ هزار نفر مخاطب به فروش حدود یک میلیارد تومان رسیده و «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسمزاده با بیش از ۲۰ هزار نفر تماشاگر نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
فیلم «پیتوک» به کارگردانی مجید صالحی ۴۸۰۰ نفر تماشاگر ۱۶۵ میلیون تومان فروش داشته و «پدر و دختر» به کارگردانی خسرو ملکان پایینترین میزان فروش را داشته که تا ظهر امروز، هفتم مرداد ماه فقط ۱۹۹ بلیت به مبلغ هفت میلیون تومان فروخته است.
فیلم کودک و نوجوان «بازیووو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی نیز با بیش از ۳۵ هزار نفر مخاطب تاکنون یک میلیارد تومان فروش کرده است.
همچنین «بیصدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده که از خردادماه روی پرده رفته، با بیش از ۱۸ هزار و و ۶۰۰ نفر مخاطب تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
فیلمهای «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی هم که در چند وقت گذشته به تناوب بلیتهای رایگان یا تخفیفدار بیشتری به مخاطبان عرضه کردند به ترتیب به فروش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیدهاند.
از آنجا که فردا ماه محرم آغاز میشود، از هشتم مردادماه فیلمهای کمدی «انفرادی»، «سگ بند»، «چند میگیری گریه کنی۲» و «نقره داغ» اکران نمیشوند و نمایش آنها در سینماها بعد از پایان عزاداریهای دهه اول محرم یعنی حدود ۱۹ مردادماه از سر گرفته خواهد شد.
با توجه به اینکه آمار فروش فیلمها در چهار ماه گذشته برای سینماداران و صاحبان فیلمها رضایت بخش نبوده و حتی برخی را از اکران فیلمهای خود در شرایط فعلی منصرف کرده است، شورای صنفی نمایش اعلام کرده که در تلاش است برنامهریزی بهتری را برای اکران در سینماها بعد از ماه محرم اجرا کند که البته تاکنون خبری درباره برنامههای آینده دستاندرکاران اکران برای اینکه گیشه سینما تکانی بخورد و مردم با سالنهای سینما آشتی کنند منتشر نشده است.
*آمار فروش فیلمها براساس اطلاعات سامانه سمفا تا ظهر روز جمعه هفتم مردادماه است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک انیمیشن در صدر فروش فیلمها/ اکران دو فیلم جدید آغاز شد
- رقابت کمدیها با یک انیمیشن در سینماها/ هزار و ۱۹۲ میلیارد سهم گیشه فروش فیلم از ابتدای سال ۱۴۰۴
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- فروش گیشه سینماها در مرداد ماه به ۹۳۰ میلیارد رسید
- پایان اکران فیلمهای نوروزی/ فیلمهای کمدی دوباره به صدر فروش گیشه رسیدند
- سه فیلم جدید در گیشه/ فروش ۲۵ میلیاردی سینماها در هفته گذشته
- فروش ۳۸ میلیاردی سینماها در هفته گذشته/ گیشه سینما همچنان در اختیار کمدیها است
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده؛ ۴۰۹ میلیارد، سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۴
- «تاندربولتز» صدرنشین گیشه جهانی شد
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





