مجموعهای از نامههای پرویز دوائی با عنوان «روزی تو خواهی آمد» به همراه چاپ چهارم کتاب «ذن در هنر نویسندگی» نوشته ری برادبری با ترجمه این مترجم منتشر شده است.
به گزارش سینماسینما، کتاب «روزی تو خواهی آمد» (نامههایی از پراگ) شامل نوشتههای دوائی – نویسنده و منتقد پیشکسوت سینما – از پراگ است که پیشتر در مجله «جهان کتاب» منتشر شده و حالا همگی آنها در یک مجوعه به چاپ رسیده است.
دوائی در بخشی از مقدمه کتاب با عنوان «باز هم…» نوشته است:
– با وجود دوریگزینی ذاتی این فقیر در – تقریبا – سراسر عمر از «جماعت خشمگین» و حالا در این برهه از عمر بر این زمینه بیگانه (و آشنا) باز عناصر و تصویرهایی از این زمینه – در کنار خاطرات زیست قبلی این فقیر – به این نوشتهها راه پیدا کرده است، که شاید به درد کسی (و یا کسانی) بخورد، و یا نخورد، نمیدانم… به نوعی الزام و به یادآوری «زنده بودن» این آدم خاص هست که نیمی از عمرش (نیمه شکلدهنده و سازنده اصل ذات وجود او) در سرزمین عزیز زادگاهش گذشته است…
دیگر کتاب منتشر شده از پرویز دوائی، چاپ چهارم ترجمه کتاب «ذن در هنر نویسندگی» نوشته ری برادبری است.
بخشهایی از کتاب که در پشت جلد منتشر شده است: نویسنده شدم تا از دست اندوه و نومیدی پراکنده در این جهان به درون دنیای پرامیدی بگریزم که میتوانستم با تخیل خودم بیافرینم…
آدمهایی در این دنیا هستند که نسبت به شور و شوق وجود شما حسد میبرند. اگر لذتتان را از دیدار منظره غروب آفتاب بیان کنید، به شما نفرت میورزند.
هر آنچه در سراسر عمرم از وجود من ناشی شده حاصل آن چیزی است که در دوازده-سیزدهساگی بودم…
عشقهای اولیه من هنوز پابرجاست: هنوز تارزان را دوست میدارم و قصه مصور جمع میکنم، اگر در یازدهسالگی کتابهای تارزان را از من میگرفتند میمردم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





