مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار جمشید هاشمپور رفت.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدمحمد طباطبایی – مدیرعامل این موسسه – در ادامه طرح “ساعت سعد؛ دیدار با پیشکسوتان هنر” به همراه مدیران موسسه به دیدار جمشید هاشمپور، بازیگر پیشکسوت رفت.
طباطبایی در این دیدار که در راستای برنامههای موسسه هنرمندان پیشکسوت در چهلمین سالگرد دفاع مقدس انجام شد، گفت: خاطرات نسل ما از حضور در سینما با فیلمهایی که آقای هاشمپور قهرمان آن بودند گره خورده است. نسل ما حضور در سالن سینما در دهه ۶۰ تا نیمه دهه ۷۰ را با فیلمهای دفاع مقدسی که ایشان در آنها حضور داشتند به خاطر میآورد. البته در همان دوران هم نباید بازیگری آقای هاشمپور را در این نقشها منحصر و محدود کرد چنانکه در همان زمان ما نقشآفرینی ایشان را در فیلم ماندگار «مادر» میبینیم که نشان از هنر ایشان دارد.
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به حضور جمشید هاشمپور در فیلمهای مرحوم رسول ملاقلیپور، یاد این کارگردان فقید سینمای ایران را گرامی داشت و گفت: مگر میشود بازی آقای هاشمپور در فیلم «هیوا» و دیگر فیلمهای زندهیاد ملاقلیپور فراموش شود؟ چنانکه آقای هاشمپور هم عکس ایشان را در میان لوحها و تندیسهای خود قرار دادهاند.
طباطبایی ادامه داد: در تاریخنویسی جنگ را به سه دوره زمان جنگ، بعد از جنگ و دور از جنگ تقسیم میکنند و ما تا کنون دو دوره آن را درباره دفاع مقدس تجربه کردهایم که حضور آقای هاشمپور در فیلمهای این حوزه در دوره همزمان با جنگ تحمیلی و دوره بعد از جنگ و موفقیتشان در هر دو دوره قابل توجه است.
در ادامه، جمشید هاشمپور ضمن ابراز قدردانی از توجه به هنرمندان پیشکسوت نسبت به پیگیری حل مسائل و مشکلات آنها تاکید کرد.
این پیشکسوت سینما با ذکر خاطراتی از دوران فعالیت خود، همکاری با زندهیاد رسول ملاقلیپور در پنج فیلم او و بازی در فیلم «مادر» از زندهیاد علی حاتمی را از دوران خاطرهانگیز کار در سینما دانست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو سال پس از رونمایی در جشنواره فجر؛ «شین» از چهارشنبه روی پرده میرود
- قهرمانها را چه شد؟
- عباس عظیمی به موسسه هنرمندان پیشکسوت باز میگردد
- حال عمومی جمشید هاشم پور خوب است
- عکسی نوستالژیک از جمشید هاشمپور
- حقایقی درباره جمشید هاشم پور به بهانه سالروز تولد او
- «گیجگاه» در مرحله ضبط موسیقی
- صداگذاری «گیجگاه» به پایان رسید
- «شیشلیک» در آخرین مراحل فنی/ انتشار اولین عکس از فیلم مهدویان + عکس
- بزرگداشت سه سینماگر شاخص دفاعمقدس در اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- یادداشت فرهاد قائمیان درباره جمشید هاشمپور/ شما برای فراموش شدن ساخته نشدهاید
- رضا ناجی سرطان را شکست داد
- آخرین خبرها از وضعیت جسمانی محمدعلی کشاورز
- بهدنبال طرح ادغام مؤسسههای وزارت ارشاد مطرح شد: نگرانی برای آینده مؤسسه هنرمندان پیشکسوت
- دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینما – ۱ / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





