کمپانی دیزنی پس از آن که اعلام کرد ۱۰۰ پروژه جدید در دست تولید دارد با رشد قابل توجه سهامش در وال استریت روبرو شد و حالا میتواند رسیدن به آمار نتفلیکس را محتمل بداند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، سهام دیزنی با رشدی انفجاری به بالاترین درجه خود رسید و قیمت هر سهم با افزایشی ۱۴ درصدی به بیش از ۱۷۵ دلار رسید.
این ذوق سرمایهگذاران پس از این رخ داد که شرکت، «روز سرمایهگذاران» خود را برگزار کرد. خیلیها مدتها بود انتظار این روز را میکشیدند.
این رخداد ساعتها طول کشید و یکی از برنامههای آن بیش از چهار ساعت تبلیغ برای ۱۰۰ فیلم و سریال جدید بود که قرار است به سرویس استریمینگ دیزنی پلاس اضافه شود. این شرکت همچنین تخمین زد که تا سال ۲۰۲۴ بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون مشترک برای دیزنی پلاس خواهد داشت.
بازگشت سهام دیزنی به بازار بسیار قابل توجه بود، مخصوصاً با توجه به اینکه ارزش هر سهم در اوایل ۲۰۲۰ و با آغاز پاندمی کووید -۱۹ به زیر ۸۰ دلار رسیده بود.
با وجود اینکه پاندمی کرونا باعث شده پارکهای موضوعی، سالنهای سینما، بخشهای ورزشی و دیگر بخشهایی که برای دیزنی سود تولید میکنند ضربه عظیمی بخورند، در عین حال باعث شد حرکت شرکت به سمت سرویس استریمینگ تسریع شود.
اگر همین نرخ رشد ادامه پیدا کند، دیزنی شانسی برای رسیدن به نتفلیکس خواهد داشت که تا سیام سپتامبر گفت ۱۹۵ میلیون مشترک دارد.
تحلیلگران گفتند قابل توجه است که دیزنی توانسته یک سال پس از «روز سرمایهگذاران» قبلی خود که در آن برای نخستین بار وال استریت را نسبت به جاهطلبیهایش در عرصه استریمینگ متقاعد کرده بود یک بار دیگر موفقیت خود را تکرار کند.
سال گذشته در آن روز سهام دیزنی ۱۰ درصد رشد کرده بود و با فاصله کمی پس از آن رخداد قیمت آن به ۱۳۰ دلار به ازای هر سهم رسیده بود.
تحلیلگران همچنین به این نکته اشاره کردند که دیزنی یک شرکت ۱۰۰ ساله است که همیشه محتوای خود را بیشتر از طریق اشخاص ثالث توزیع و پولیسازی کرده اما رویکرد آن حالا کاملاً تغییر کرده و خودش کنترل را در دست گرفته است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





