سینماسینما، محمد تاجیک
*برخی مدیران تازه سمت گرفته و برخی بازیگران نه چندان مشهور و یکسری سایتها و خبرگزاریهای دلواپس، گویا دیواری کوتاهتر از رضا کیانیان در ماجرای مرحوم ناصرطهماسب گیر نیاوردهاند و او را سیبل کردهاند و هرچه از دهانشان در میآید نصیب این بازیگر مطرح سینما میکنند.
*در فضای مجازی از سوی عدهای، انتقادات شدیدی از مرحوم طهماسب به خاطر نریشن گویی مستندهای جناحی سیاسی شده است ولی طرفداران یک طیف فقط رضا کیانیان را این وسط گیر آوردهاند و به او حمله میکنند.
*اولا اینکه آقای کیانیان فقط استوری پژمان موسوی روزنامهنگار باسابقه را استوری کرده و هیچ نظر دیگری از خود اضافه نکرده. او یک استوری دیگر از رضا درستکار منتقد سینما را منتشر کرده که پست جذابی از مهمترین فیلمهای دوبله شده توسط مرحوم ناصر طهماسب است که به نوعی ادای دین به او محسوب میشود. عملا آقای کیانیان دو استوری متفاوت را در واکنش به مرگ ناصر طهماسب منتشر کرده. یکی در نقد طهماسب و دیگری در ستایش از طهماسب؛ ولی گویا عدهای فقط دوست دارند آن نقد مرحوم طهماسب را ببینند.
*بازنشر کردن پست فرد دیگری به معنای تایید آن مطلب نیست. فرضا هم به معنای تایید باشد توهینآمیز نیست.
*اتفاقا نگارنده جزو کسانی هستم که مخالف فعالیت طهماسب در گفتن نریشن فیلمهای سیاسی بودم ولی از سویی دیگر حالا که دار فانی را وداع گفته، بر اساس تعالیم دینی و مذهبی، جز نیکی از او گفتن و طلب رحمت و مغفرت، کار دیگری نباید کرد. این اعتقادی است که خودم دارم و ممکن است یکسری نداشته باشند. خود من هم موافق آن استوری نیستم ولی آن استوری یا استوریها نماینده بخشی از تفکرات جامعه است.
*برخی از دوستان اصولگرا و دلواپس و … کلا یادشان رفته که رضا کیانیان در این چند سال اخیر به خاطر برخی مواضعش مورد حمله اپوزیسیون و طیفهای برانداز قرار گرفته؛ یادشان نیست همانها به خاطر حمایت کیانیان از پرستویی در سفر به آمریکا چه فحشهایی به او میدادند و یا وقتی به همراه مجیدی داور جشنوارهای با موضوع امام حسین (ع) شد باز هم چه قدر به او حمله کردند یا حتی وقتی گفت من جشنواره را تحریم نمیکنم باز هم چه حمله شدیدی به او شد؛ اما الان با استوری کردن مطلبی، یک شبه کافر و ملحد و… میشود گویی که ناصر طهماسب نعوذبالله معصوم است!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- استوری رضا کیانیان درباره وضعیت استادیوم آزادی
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- درگذشت و خاکسپاری ناصر طهماسب در سکوت خبری
- سینما در تسخیر کمدیها/ بیشترین و بهترین سئانسها در اختیار فیلمهای کمدی است
- معمای پیچیده رقص /از رقص پیرمرد رشتی تا رقص های بی شمار در سینما وتلویزیون و شبکه نمایش خانگی
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





