کارگردان فیلم «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» میگوید اغلب مخاطبان این فیلم چه ایرانی و چه غیرایرانی با آقای نادری همذاتپنداری میکنند و نگاه صلحجوی او را دوست دارند.
به گزارش سینماسینما، بهتاش صناعیها این روزها خود را آماده میکند تا فیلم سینمایی «غریبه» را مقابل دوربین ببرد. او سال ۹۵ فیلم «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» را در مقام کارگردان ساخت و این روزها به واسطه این فیلم همچنان در جشنوارههای بینالمللی حضور دارد.
صناعیها درباره وضعیت اکران فیلم «دیپلماسی شکستناپذیر آقای نادری» در خارج از کشور بیان کرد: روند نمایش جشنوارهای این فیلم همچنان ادامه دارد. فیلم اخیرا در مونیخ به نمایش درآمد که استقبال خوبی نیز از آن شد و قبل از آن هم در پاریس دیده شد. سعی میکنیم به خاطر پیام «دیپلماسی شکستناپذیر آقای نادری» که صلح است و موضوع مذاکرات ایران و آمریکا که بحث داغ محافل داخلی و خارجی این روزهاست، این فیلم را همچنان به نمایش بگذاریم.
وی با اشاره به این که مخاطب داخلی و خارجی نگاه حاکم بر فیلم را میپسندد، درباره استقبال از این فیلم گفت: در همین دو نمایش اخیر و حتی نمایشهای قبلتر مخاطب نگاه فیلم را پسندید، به این دلیل که نگاه یک ایرانی است که به دنبال صلح است و میخواهد بین تمام کشورهای دنیا صلح جاری و ساری باشد، بخصوص ایران و آمریکا که سالها با یکدیگر مشکلات سیاسی داشتهاند. ضمن این که نگاه فیلم این است که مردم ایران مردمانی هستند صلح جو که به دنبال دشمنی با آمریکا نیستند و درک این موضوع از سوی مخاطبان خارجی برای من جذاب بود.
کارگردان «احتمال باران اسیدی» در ادامه درباره نگاه هنری یا سیاسی مخاطبان به این فیلم اظهار کرد: مخاطبان «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» دیدگاههای متنوع سیاسی و هنری دارند و در ایران هم اینطور بود. در واقع چه در داخل و چه خارج اکثر مخاطبین با آقای نادری همذات پنداری میکنند و آن را میپسندند. چه مخاطب ایرانی و چه غیر ایرانی طرفدار نگاه آقای نادری هستند. کمتر دیدم که مخاطبی مخالف این نگاه باشد. نگاهی که دوست دارد بعد از ۴۰ سال یک صلح اتفاق بیفتد. بخصوص این نگاه در طی دو سال نمایش این فیلم در داخل و خارج از کشور برایم جالب بود و اغلب مخاطبان نگاه نادری و تلاشش را تحسین میکنند.
وی در خاتمه درباره انتشار و توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی نیز عنوان کرد: متاسفانه پس از گذشت دو سال و درخواست ما برای صدور پروانه نمایش خانگی این فیلم هنوز این اتفاق رخ نداده است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- «کیک محبوب من»؛ کیکی که نصیب ما نشد
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- «کیک محبوب من»؛ روایت سهل و ممتنع تنهایی
- درباره «کیک محبوب من»؛ در رو وا نمیکنم، نه در رو وا نمیکنم
- جایزه ویژه جشنواره بلغارستان به «کیک محبوب من» رسید
- ملبورن، ادینبورو، کلگری و نیوزیلند؛ «کیک محبوب من» در چهار جشنواره بینالمللی
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- «کیک محبوب من» جایزه فیپرشی را گرفت
- گزارش ورایتی از عرضه جهانی و حق پخش «کیک محبوب من»
- این داستان قهرمان میخواهد/ نگاهی به «قصیده گاو سفید» و نکته پاردوکسیکال نهفته در آن
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- یادداشت مریم مقدم و بهتاش صناعیها؛ قاچاق تیر خلاصی است بر پیکر فیلمی که ۹ سال عمرمان را صرفش کردیم
- جایزه بهترین فیلم داوران دانشگاهی جشنواره جنایات و مکافات برای «قصیده گاو سفید»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی