برایان دیپالما کارگردان سرشناس آمریکایی قصد دارد با الهام از ماجرای رسوایی جنسی هاروی واینستین فیلمی ترسناک بسازد.
به گزارش سینماسینما، ماجرای رسوایی جنسی هاروی واینستین تهیهکننده پرنفوذ هالیوودی در فیلمی ترسناک به کارگردانی برایان دیپالما روایت میشود.
دیپالما که کارگردانی فیلم ترسناک «کری» و فیلم جنایی «صورتزخمی» را در کارنامه دارد، از نزدیک ماجرای رسوایی جنسی واینستین را دنبال میکرد.
واینستین متهم به آزار جنسی و تجاوز به چندین نفر است و هفته گذشته به جرم تجاوز، آزار جنسی و روابط ناشایست جنسی بازداشت شد. او با شکایت دو زن که یکی از آنها ناشناس و دیگری لوسیا اوانز است، بازداشت شد. واینستین تا اینجای کار هرگونه رابطه بدون رضایت طرف مقابل را رد کرده است.
آشنایی با بسیاری از افراد درگیر در ماجرای رسوایی واینستین از برگهای برنده دیپالما در ساخت این فیلم است. این کارگردان ۷۷ ساله در این باره گفت: «بسیاری از آنها را از نزدیک میشناسم و در سالیان گذشته بارها درباره واینستین و کارهایش شنیده بودم.»
دیپالما درباره فیلمنامه این اثر سینمایی گفت: «قصد دارم در فیلمنامه به این چنین رفتارهایی که در صنعت سینِما وجود دارد بپردازم. البته نام کاراکتر اصلی داستان من هاروی واینستین نیست ولی داستان آن در دل صنعت فیلمسازی روی میدهد و یک فرد آزارگر و متجاوز در داستان وجود دارد.»
کارگردان «صورتزخمی» درباره جنبش اعتراض به آزار جنسی که پس از این حادثه با هشتگ «MeToo» در شبکههای اجتماعی راه افتاد نیز اظهارنظر کرد و تأثیر آن در تغییر موضوع و نحوه تولید فیلمها و حضور زنان پشت دوربین را قابل توجه دانست.
هاروی واینستین ممکن است به دلیل اتهامات مطرح شده به ۲۵ سال زندان محکوم شود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- نگاهی به «صورت زخمی»(۱۹۸۳) به مناسبت ۸۴ سالگی برایان دی پالما/ دنیا از آنِ توست!
- آنجلینا جولی: همکاری برد با کسی که به من تعرض کرد برایم سخت بود
- کت معروف آل پاچینو در «صورت زخمی» حراج میشود
- سکانس طلایی/ تسخیر ناپذیران
- کرونا آزارگر جنسی هالیوودی را از زندان راهی قرنطینه کرد
- ۲۳ سال زندان برای آزارگر جنسی هالیوود
- دادگاه نیویورک غول هالیوود را مقصر شناخت
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- اپرایی که وودی آلن به سبک دسیکا و فلینی روی صحنه میبرد
- غول ژانر وحشت سینمای اسپانیا درگذشت
- موفقیت «چرنوبیل»، روسیه را مجبور به ساخت سریال کرد
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- برگزاری هفته فیلم اروپایی در هشت شهر ایران
- فروش ۵۰ میلیون دلاری قسمت جدید «گودزیلا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





