«دیوید روبین»، سینماگر هالیوودی به عنوان سی و پنجمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، جایگزین «جان بایلی» شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، «دیوید روبین»، سینماگر برنده جایزه امی اولین مسئول انتخاب بازیگری است که در تاریخ آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به ریاست این نهاد سینمایی میرسد؛ او جای «جان بایلی» را میگیرد که از سال ۲۰۱۷ ریاست آکادمی اسکار را برعهده داشت.
«دیوید روبین» اولینبار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از سه نماینده شاخه تازه ایجادشده انتخاب بازیگران، به هیئتمدیره آکادمی اسکار راه یافت و در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ نیز مجددا در این سمت انتخاب شد.
«لین استالمستر» اولین مسئول انتخاب بازیگری که توانسته موفق به کسب جایزه اسکار افتخاری شود درباره انتخاب «روبین» گفت: کمتر کسی از اعضای هیئتمدیره آکادمی فعالتر از «دیوید روبین» هستند که چند سال است ریاست کمیته عضوگیری را برعهده دارد و همواره در تلاش برای افزایش تنوع نژادی در میان اعضا و مدیران آکادمی اسکار بوده است.
او در سال ۲۰۱۷ نیز برای ریاست آکادمی اسکار تلاش کرد اما در نهایت انصراف داد و از رقیبش یعنی «لارا درن» حمایت کرد.
انتخابات ریاست آکادمی اسکار هرساله برگزار میشود و هر فرد میتواند تا سه سال پیاپی این مسئولیت را عهدهدار باشد به شرط آنکه از حداکثر حضور ۹ سال پیاپی در هیئتمدیره اسکار خارج نشود.
هنوز شاخهای مستقل برای بهترین انتخاب بازیگر در جوایز سینمایی اسکار وجود ندارد، اما میتوان این انتظار داشت که در دوران ریاست «دیوید روبین» این اتفاق روی دهد.
از مهمترین فیلمهایی که او وظیفه انتخاب بازیگر آنها را بر عهده داشته میتوان به فیلم برنده اسکار «بیمار انگلیسی»، «مردان سیاهپوش» (۱۹۹۷)، «عروسی بهترین دوست من» (۱۹۹۷)، «کوهستان سرد» (۲۰۰۳)، «جاذبه» (۲۰۱۳)، «وحش« (۲۰۱۴)، «ترومبو» (۲۰۱۵) و «قوانین اعمال نمیشوند» (۲۰۱۶) اشاره کرد.
«روبین» یک بار در سال ۲۰۱۲ برای سریال «تغییر بازی» و یک بار در سال ۲۰۱۷ برای سریال معروف «دروغهای کوچک بزرگ» برنده جایزه امی در شاخه انتخاب بازیگر شده و امسال نیز برای مینیسریال «چیزهای تیز» نامزد کسب این جایزه است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





