سینماسینما، علی پاکزاد- رامبد جوان کارگردان فیلم سینمایی «نگار» معتقد است که جشنواره جهانی عملکرد مناسبی دارد و به زودی جایگاه مناسبی پیدا می کند.
به گزارش سینماسینما، رامبد جوان کارگردان فیلم «نگار» که جدیدترین اثرش در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد در کاخ جشنواره حاضر شد.
جوان درباره جایگاه جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینماسینما گفت:« جشنواره جهانی یک شروع با ارتفاع بالا داشته است و به آقای میرکریمی در این زمینه نمره قبولی میدهم. اغلب سینماگران نیز در این زمینه با من اتفاق نظر دارند. اگر زمانی سینماگری در این زمینه انتقادی دارد به نظر من دلیل آن٬ این است که معنای واقعی تغییر را درک نمیکنند.»
او با اشاره به حضور مهمانان خارجی در جریان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: هر سینماگر و هنرمندی که در جامعه خودش فعال محسوب میشود وقتی به مملکت ما میآید و میبیند فرهنگ و ثروت و وضعیت زندگی مردمان سرزمین ما چگونه است٬ با فرهنگ غنی موجود در جامعه ما مواجه میشود که این نکته مثبتی است. هر یک از مهمانان که به ایران میآیند و با سینماگران در ارتباط هستند٬ تاثیری بالا و بیبدیل روی سینماگران ایرانی میگذارند. تمام این افراد در جامعه خودشان آدمهایی سرشناس هستند و این حضور میتواند به بهرهگیری مثبت دو طرفه منجر شود.»
کارگردان فیلم «نگار» گفت:« وقتی آنان به سرزمین خود بازمیگردند نکات مثبتی که اینجا دیدهاند و تجربه خوب خود را منتقل میکنند. آنان میگویند در ایران تیراندازی نمیشود و کسی کسی را نمیکشد٬ آنها درک میکنند که ما امنترین کشور جهان را داریم و به دیگران هم پیشنهاد میدهند به ایران بیایند و این کشور را ببینند. خود این نتیجه بسیار خوبی است.»
جوان درباره مدیریت رضا میر کریمی اضافه کرد:«همین که تغییر را در جریان برگزاری جشنواره فجر میبینیم نکته مثبتی است. رضا میرکریمی به گونهای این جشنواره را مدیریت کرده است که این جشنواره سالها میتواند سوار بر این ریل پیش برود و از مسیر خود دور نشود.»
این کارگردان همچنین درباره برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در جشنواره گفت: «من عاشق آقای کیارستمی بودم. مراسم بزرگداشت مناسبی برای او گرفته شده و این بزرگداشت موجب شده نام کیارستمی باز هم به نیکی به میان بیاید.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





