فیلم کوتاه «البنات» در نخستین رقابت بینالمللی در جشنواره فیلم کوتاه المنامه بحرین به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، «البنات» به کارگردانی لیلا بیراتی و تهیهکنندگی مهدی قاطعی و حبیب باویساجد، روایتگر دختران در دوران بلوغ و در بستر بومی است.
دریا زارعی و پریسا جعفری بازیگرانی هستند که در فیلم کوتاه «البنات» ایفای نقش کرداهند.
دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: مدیرفیلم برداری: عمادسلمانیان، تدوین: مجتبی ناصری، طراحی و ترکیب صدا: مجید نجاتی، انتخاب بازیگر: فائزه سودانی، مشاور کارگردان: حمزه حاتمی، مدیر تولید: مریم بیراتی، فیلمنامهنویس: عماد سلمانیان، صدابردار: علیرضا سلمانیان، گریم: شهربانو نیسنی، طراح لباس: منا شریففرد، تصحیح رنگ و نور: مجتبی ناصری، مشاور فنی: اسماعیل پورنصیری، دستیار کارگردان و برنامهریز: شیما سوزنگری، دستیار اول فیلمبردار: محمد جادری، گروه فیلمبرداری: حسین سلمانیان و امین چندریانپور، عکاس: مهران شُکر، تدارکات: مجتبی شیرزادی، مشاور رسانهای و روابط عمومی: مهدی منصور، مجری طرح: سارا باویساجد، جانشین تهیهکننده: فاطمه چندریانپور، تهیه شده در بنیاد بینالمللی کودک قاسم.
نخستین جشنواره فیلم کوتاه المنامه ۱۷ آذر ۱۴۰۳ در پایتخت بحرین برگزار میشود. این جشنواره در نخستین دوره با تمرکز بر کشف افراد خلاق و مبتکر و روایتهای جدید فیلمسازی برگزار میشود. همچنین شعار جشنواره در این دوره اهمیت دادن به فیلمسازانی که فراتر از مرزها میاندیشند و توجه به کشف افقهای خلاقانه و جدید است. این جشنواره فیلمسازان جوان را در راستای تکامل راه فیلمسازی میداند.
گفتنی است پخش بین المللی فیلم البنات برعهده کارون پیکچرز با مدیریت اسماعیل پورنصیری است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراثِ کودکی
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «سامی»؛ مکان به مثابه شخصیت
- واقعگرایی در فیلم «سامی» مثل «تفنگ چخوف»
- «سامی»؛ بقای عشق واقعی پس از فقدان
- راهیابی فیلم کوتاه «البنات» به جشنواره مصری
- بررسی فیلم «سامی» از منظر نویسنده عرب/ وفاداری به انسان
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- یادداشت امیر نادری درباره «سامی»/ روح جنوب در فیلم موج میزند
- «سامی»؛ ایستادگی پُردرد و رنجِ فراموششدگان
- چه را حبیب از حمید آموخت!؟
- «سامی» ادای دین به فرهنگ و سینمای خوزستان
- ناصر تقوایی؛ فیلمسازی که حسرتِ نوشتن داشت/ داغِ سینما بر دلِ ادبیات
- درنگی بر سینما و ادبیات؛ چشمِ سوم
- تیمِ «رُفیش» را حذف کن!
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





