فیلم مستند «تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری و تهیهکنندگی افسانه سالاری در تازهترین حضور جهانی خود به چندین جشنواره معتبر در آمریکا راه پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، مستند «تارهای نوری» هم اکنون در فستیوال Mother Tongue که در حال برگزاری است حضور دارد.
همچنین این اثر به دو جشنواره Queens World و Phoenix نیز راه پیدا کرده که طی دو ماه آینده برگزار خواهند شد.
در جریان برگزاری فستیوال Mother Tongue؛ ان پدرسون از برگزارکنندگان این جشنواره با تمجید از مستند «تارهای ممنوعه» گفت: فیلم نگاه شگفت انگیزی به خوشیها و چالشهای ۴ عضو یک گروه و ابراز وجود از طریق موسیقی دارد.
این مستند که ساخته حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران است پس از حضور در جشنواره بینالمللی سینما حقیقت، نخستین نمایش جهانی خود را در IDFA (جشنواره بینالمللی مستند آمستردام) داشت.
«تارهای ممنوعه» که پخش بینالمللی آن را Venera Films برعهده دارد چندی پیش در جشنواره بینالمللی سانتا باربارا به صورت آنلاین و همچنین سینما ماشین به نمایش درآمد که به دنبال استقبال خوب مخاطبان تمامی بلیتهای آن فروخته شد.
«تارهای ممنوعه» روایت چهار جوان افغانستانی ساکن ایران است که به دنبال رویای ستاره راک شدن و برگزاری اولین کنسرت، سفری از ایران به سوی افغانستان آغاز میکنند. سفری که با خطرهای بسیاری همراه است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





