مستند کوتاه «چوب» ساخته مرتضی پایهشناس به بخش نهایی مسابقه بینالملل بیست و پنجمین جشنواره فیلمهای خیلی کوتاه «تری کورت» فرانسه راه یافت.
به گزارش سینماسینما، «چوب» و ۳۹ فیلم دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه بینالملل جشنواره فیلمهای خیلی کوتاه «تری کورت» هستند. پخش این مستند با مرکز بینالملل سوره است.
این جشنواره رویدادی بدون مرز است، فیلمهای بسیار کوتاه مسابقه به ۹ زبان زیرنویس شده و در بیش از ۶۰ شهر در ۲۰ کشور نمایش داده میشوند.
جشنواره «تری کورت» ۶ بخش دارد و مراسم اختتامیه آن ۲۰ خردادماه ساعت ۱۷:۳۰ در استودیو سینمای تورز فرانسه با حضور رییس هیات داوران فابریس ماروکا برگزار میشود.
جشنواره بینالمللی «تری کورت» به فیلمهای کمتر از چهار دقیقه از هر ژانری شامل داستانی، انیمیشن، درام، کمدی، مستند و حتی فیلمهای ترسناک توجه نشان میدهد. «چوب» دو دقیقه و چهل و پنج ثانیه است و عوامل این فیلم عبارتند از تصویربرداران: محمد سلطان، امیرحسین جانپناه، علی نیکبخت، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطورهچیان، طراح صدا: محمدحسین ابراهیمی، تدوینگر: مرتضی پایهشناس.
مرتضی پایهشناس پیشتر مستندهای «گلوله باران»، «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جای خالی یک نفر»، «جایی که زندگی میکنیم» و … را کارگردانی کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





