لیندا مانز بازیگر نقش دختر بچه و راوی فیلم مشهور «روزهای بهشت» ساخته ترنس مالیک در ۵۸ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اکسترا، لیندا مانز بازیگر نقش دختر نوجوان فیلم شاهکار دهه هفتادی «روزهای بهشت» ساخته ترنس مالیک روز گذشته ۱۴ آگوست در ۵۸ سالگی از دنیا رفت. مرگ این بازیگر ذات الریه و سرطان ریه اعلام شده است.
لیندا مانز سال ۱۹۶۱ در نیویورک به دنیا آمد. او در سال ۱۹۷۶ در ۱۵ سالگی به عنوان بازیگر نقش دختر نوجوان فیلم «روزهای بهشت» به کارگردانی ترنس مالیک انتخاب شد گفته می شود نقش مانز در ابتدا خیلی کم تر از نقش فعلی اش بود اما وقتی ترنس مالیک تحت تاثیر بازی او قرار گرفت نقش او را بیشتر کرد و از مانز دعوت کرد تا راوی فیلم نیز باشد. «روزهای بهشت» سال ۱۹۷۸ اکران شد و به یکی از شاخص ترین فیلم های دهه هفتاد میلادی مبدل شد.
ترنس مالیک درباره نقش آفرینی مانز جایی گفته است: لیندا همان دختر نوجوان «روزهای بهشت» قلبِ فیلم است، او را در یک مغازه خشکشویی پیدا کرده بودیم ایده های خاص خود را برای نقش داشت، لیندا نمی توانست دیالوگ ها را به خاطر بسپارد و به این ترتیب فیلمبرداری سخت شده بود اما از بازی او خوشم آمده بود و این طور شد که خودش نقش را تغییر داد، خوشحالم که او راوی فیلم شد.
«آواره ها» ساخته فیلیپ کافمن و «بازی» به کارگردانی دیوید فینچر از دیگر فیلم های کارنامه بازیگری لیندا مانز هستند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- لیلا حاتمی در فیلم سینماگر سرشناس آمریکایی
- «زندگی پنهان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- همکاری ترنس مالیک و کیت بلانشت در یک پروژه واقعیت مجازی
- سکانس طلایی/ زمینهای لمیزرع
- آخرین خبرها از فیلم جدید ترنس مالیک
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید ترنس مالیک شد/ ایفای نقشی که قبلا مونیکا بلوچی بازی کرده بود
- آلمان با ۱۱ فیلم در جشنواره جهانی فجر
- آخرین خبرها از جشنواره جهانی فجر
- اکران فیلم جدید ترانس مالیک حدود دو ماه دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





