کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی یکی از داوران بخش مسابقه افقهای هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم است.
به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه با اولین نمایش جهانی فیلم آمریکایی “کوچک کردن” به کارگردانی الکساندر پین کارگردان آمریکایی شروع شد.
امسال ۲۱ فیلم در بخش مسابقه بینالملل و ۲۰ فیلم در بخش مسابقه افقها برای دریافت جوایز رقابت میکنند. “بدون تاریخ، بدون امضا” به کارگردانی وحید جلیلوند و “ناپدید شدن” به کارگردانی علی عسگری دو فیلم ایرانی حاضر در بخش افقها هستند.
رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی یکی از داوران بخش مسابقه افقهای این دوره جشنواره است. جانی آمیلو کارگردان ایتالیایی ریاست داوران این بخش را به عهده دارد.
امی کانان مان کارگردان آمریکایی، مارک کازینز کارگردان و فیلمنامه نویس ایرلندی-اسکاتلندی، آندره دوپرا فیلمنامهنویس و آرشیتکت آرژانتینی، فین تروش کارگردان و فیلمنامهنویس بلژیکی و ربکا زلوتوسکی فیلمنامهنویس و کارگردان فرانسوی فهرست داوران بخش افقهای جشنواره ونیز ۲۰۱۷ را کامل میکنند.
بنیاعتماد و دیگر داوران بخش افقها روز چهارشنبه در مراسم فوتو کال و بعد مراسم فرش قرمز جشنواره شرکت کردند. این بخش با نمایش فیلم ایتالیایی “نیکو، ۱۹۸۸” به کارگردانی سوزانا نیچارلی افتتاح شد. این فیلم درباره خواننده زن محبوبی است که یکی از منابع الهام اندی وارهول بود و با گروه راک ولوت آندرگراند میخواند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سومین دوره فستیوال انجام میشود؛ نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره زنان شرقی
- در حاشیه جشنواره فیلم ونیز؛ چهارمین دوره Cinema&Arts به دو هنرمند ایرانی جایزه داد
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- «درون امیر» حضور کسی را که نیست، رقم میزند
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- تظاهرات گسترده در جشنواره ونیز برای حمایت از مردم غزه
- مسترکلاس گروهی از نخبگان سینمای جهان در جشنواره ونیز
- برگزارکنندگان جشنواره اعلام کردند؛ جشنواره فیلم ونیز هک شد
- پس از اولین اکران در جشنواره ونیز؛ فیلم جیم جارموش به جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۵ میرود
- جشنواره ونیز در حمایت از مردم غزه سنگ تمام گذاشت/ حضور دو فیلم از سینماگران ایرانی در بخش روزهای ونیز
- سهم سینماگران ایرانی از جشنواره ونیز
- آثار جشنواره ونیز ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم علی عسگری در بخش افقها
- نمایش آثار برگزیده مدرسه جین کمپیون در جشنواره ونیز
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟














