
رسول صدرعاملی در سرمقاله نشریه روزانه جشنواره فیلم فجر نوشت : به هر حال جشنواره فیلم فجر در تمام دورانی که از آن گذشته ، دوران راحت و ساده ای نبوده است. ولی به نظرم امسال دشوارترین سالی است که جشنواره فیلم فجر برگزار می شود ، به دلیل شرایطی که جامعه در آن قرار گرفته است .مجموعه ای از مخاطبان جوان جشنواره که دختران و پسران جوان هستند به دلیل شرایط اجتماعی یک کم دور افتاده اند و قهر کرده اند .امیدوارم دل آنها به دست آورده شود و آنها برگردند . جوانهایی که مخاطبان اصلی همه این فیلمها هستند و هر کدام به هرحال دور شده اند .امیدوارم جشنواره بتواند به روزهای اوج خود برگردد.
هر سال حضور من و فیلمهایم در جشنواره به یک شکلی بوده است .از زمان فیلم گلهای داودی حضور من در جشنواره شروع شد و بعد از آن با پاییزان و فیلمهایی مثل دختری با کفشهای و من ترانه ۱۵ سال دارم ، حضورم ادامه پیدا کرد .هر سال جشنواره ،برای من حس وحال خودش را داشته است ولی هیچ سالی به طعم گس امسال نبوده است .
جشنواره فیلم فجر در این سالها به نظر می رسد محلی برای کشف استعدادهای جوان شده است .به طور طبیعی نسل جدید می آید . خوب آنها پر از خلاقیت هستند .اگر درک شوند می توانیم امیدوار باشیم که سینمای خوبی در آینده داشته باشیم ،اگر موانعی برای فیلمسازی جوانان ایجاد نشود و یا موانع آنها کمتر شود.
امیدوارم همانطور که در چند سال اخیر با فیلمسازان جوان کار کرده ام بتوانم این همکاری را با آنها ادامه بدهم و البته خودم هم کار کنم .
درباره جشنواره فیلم فجر امسال نیز باید بگویم حالا باید مجموعه فیلمها دیده شود تا ببینیم چه شده است .الان فقط فیلم خوب ساختن مهم نیست و باید بهترین باشی .
به نظر می رسد جشنواره امسال جشنواره پر شوری است و جشنواره در هر شرایطی مخاطبین خود را خواهد داشت.
مهم این است که جشنواره مخاطبین قدیمی و وفادار خود را از دست ندهد وگرنه مخاطبین جدید همیشه هستند
جشنواره فیلم فجر برند خود را همیشه حفظ کرده است .ما سینما را دوست داریم و باید پای همه چیز آن ایستاد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- اسامی آثار راهیافته به دومین جشنواره فیلم نوستالژیا اعلام شد
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم هر شب تنهایی
- دفاع رسول صدرعاملی از رنج کشان /فیلم محمد کارت بدون سرمایه رنجکشان ساخته نمی شد
- نمایش «سال دوم دانشکده من» در استرالیا پس از دعوت به مسابقه جوایز آسیا پاسیفیک
- زمان اکران آخرین فیلم رسول صدرعاملی مشخص شد
- رسول صدرعاملی داور جشنواره بینالمللی سنگاپور شد
- گفتوگو با رسول صدرعاملی به مناسبت موفقیت فیلم «سال دوم دانشکده من» در جشنواره فیلم مسکو/ مفهومگرا شوی، بازی را باختهای
- رسول صدرعاملی در مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره مسکو: تحریمکنندگان، هشتاد میلیون ایرانی را هدف تیرهای خود قرار میدهند
- صدر عاملی :این روزها ماندهام میان فراستی و سالومه و مسیح علینژاد!
- رسول صدر عاملی بازیگر «خداحافظ دختر شیرازی» شد
- رسول صدر عاملی :آیا بازیکنان تیم ملی تحریک کننده و نیمه لخت هستند؟/شما را به خدا بس کنید!
- صدرعاملی :مدیرکل اداره نظارت وارزشیابی می گفت فیلمهایت ترویج دختر بازی است!
- انتقاد تند رسول صدر عاملی به مصاحبه شبکه ایران اینترنشنال با سخنگوی یک گروه تروریستی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





