
رسول صدرعاملی در سرمقاله نشریه روزانه جشنواره فیلم فجر نوشت : به هر حال جشنواره فیلم فجر در تمام دورانی که از آن گذشته ، دوران راحت و ساده ای نبوده است. ولی به نظرم امسال دشوارترین سالی است که جشنواره فیلم فجر برگزار می شود ، به دلیل شرایطی که جامعه در آن قرار گرفته است .مجموعه ای از مخاطبان جوان جشنواره که دختران و پسران جوان هستند به دلیل شرایط اجتماعی یک کم دور افتاده اند و قهر کرده اند .امیدوارم دل آنها به دست آورده شود و آنها برگردند . جوانهایی که مخاطبان اصلی همه این فیلمها هستند و هر کدام به هرحال دور شده اند .امیدوارم جشنواره بتواند به روزهای اوج خود برگردد.
هر سال حضور من و فیلمهایم در جشنواره به یک شکلی بوده است .از زمان فیلم گلهای داودی حضور من در جشنواره شروع شد و بعد از آن با پاییزان و فیلمهایی مثل دختری با کفشهای و من ترانه ۱۵ سال دارم ، حضورم ادامه پیدا کرد .هر سال جشنواره ،برای من حس وحال خودش را داشته است ولی هیچ سالی به طعم گس امسال نبوده است .
جشنواره فیلم فجر در این سالها به نظر می رسد محلی برای کشف استعدادهای جوان شده است .به طور طبیعی نسل جدید می آید . خوب آنها پر از خلاقیت هستند .اگر درک شوند می توانیم امیدوار باشیم که سینمای خوبی در آینده داشته باشیم ،اگر موانعی برای فیلمسازی جوانان ایجاد نشود و یا موانع آنها کمتر شود.
امیدوارم همانطور که در چند سال اخیر با فیلمسازان جوان کار کرده ام بتوانم این همکاری را با آنها ادامه بدهم و البته خودم هم کار کنم .
درباره جشنواره فیلم فجر امسال نیز باید بگویم حالا باید مجموعه فیلمها دیده شود تا ببینیم چه شده است .الان فقط فیلم خوب ساختن مهم نیست و باید بهترین باشی .
به نظر می رسد جشنواره امسال جشنواره پر شوری است و جشنواره در هر شرایطی مخاطبین خود را خواهد داشت.
مهم این است که جشنواره مخاطبین قدیمی و وفادار خود را از دست ندهد وگرنه مخاطبین جدید همیشه هستند
جشنواره فیلم فجر برند خود را همیشه حفظ کرده است .ما سینما را دوست داریم و باید پای همه چیز آن ایستاد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- اسامی آثار راهیافته به دومین جشنواره فیلم نوستالژیا اعلام شد
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم هر شب تنهایی
- دفاع رسول صدرعاملی از رنج کشان /فیلم محمد کارت بدون سرمایه رنجکشان ساخته نمی شد
- نمایش «سال دوم دانشکده من» در استرالیا پس از دعوت به مسابقه جوایز آسیا پاسیفیک
- زمان اکران آخرین فیلم رسول صدرعاملی مشخص شد
- رسول صدرعاملی داور جشنواره بینالمللی سنگاپور شد
- گفتوگو با رسول صدرعاملی به مناسبت موفقیت فیلم «سال دوم دانشکده من» در جشنواره فیلم مسکو/ مفهومگرا شوی، بازی را باختهای
- رسول صدرعاملی در مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره مسکو: تحریمکنندگان، هشتاد میلیون ایرانی را هدف تیرهای خود قرار میدهند
- صدر عاملی :این روزها ماندهام میان فراستی و سالومه و مسیح علینژاد!
- رسول صدر عاملی بازیگر «خداحافظ دختر شیرازی» شد
- رسول صدر عاملی :آیا بازیکنان تیم ملی تحریک کننده و نیمه لخت هستند؟/شما را به خدا بس کنید!
- صدرعاملی :مدیرکل اداره نظارت وارزشیابی می گفت فیلمهایت ترویج دختر بازی است!
- انتقاد تند رسول صدر عاملی به مصاحبه شبکه ایران اینترنشنال با سخنگوی یک گروه تروریستی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





