رضا مهدوی توسط محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، در حکمی توسط محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مهدوی به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد.
مهدوی مدرس و پژوهشگر موسیقی که سال گذشته نیز دبیری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را برعهده داشت، در حکمی توسط محمود سالاری معاون هنری و به پیشنهاد امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره، به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر انتخاب شد.
در متن این حکم آمده است:
«هنرمند گرامی جناب آقای رضا مهدوی نظر به حسن سوابق و تجربیات هنری ارزشمند جناب عالی، به پیشنهاد مدیر کل محترم دفتر موسیقی و تأیید اعضای محترم شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر، به موجب این حکم به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب میشوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال و بهرهگیری از ظرفیت اساتید و هنرمندان ارجمند با تکیه بر سند موسیقی و اهداف بلند انقلاب اسلامی، زمینه برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره را فراهم آورید.»
رضا مهدوی متولد ۱۳۴۷، موسیقی پژوه، مدرس دانشگاه و نوازنده سنتور و منتقد هنری شناخته شده و برنامه ساز موسیقایی رادیو و تلویزیون است. در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما نزد محمدتقی صادقی و اسفندیار قره باغی مبانی موسیقی و آواز فرا گرفته و در دورهای دیگر از محضر وارطان ساهاکیان و محمدعلی بهارلو، داریوش صفوت، تقی بینش و در مکتب حسین ملک و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی از رضا شفیعیان، مسعود شناسا، پرویز مشکاتیان و مجید کیانی بهره برده است.
مهدوی درجه یک هنری ۱۳۸۰ و ۱۳۹۲ در ۲ گرایش هنر آموزی و نوازندگی هم تراز با درجه تحصیلی دکترا و کارشناسی مدیریت همراه با نشان فرهنگ و هنر را دارد. وی عضو شورای تخصصی فرهنگستان هنر و دارای این سوابق مدیریتی چون مدیر هنرستان موسیقی سوره، مدیر دانشکده موسیقی سوره، مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری و مدیر دفتر موسیقی کتب نشر سوره است. همچنین مهدوی داوری چندین دوره جشنواره و دبیر پژوهشی چندین دوره جشنواره موسیقی بین المللی موسیقی فجر را برعهده داشته است.
مهدوی نوازنده برتر مسابقه سنتورنوازی در هشتمین جشنواره موسیقی بینالمللی فجر و طراح کنسرتهای پژوهشی آموزشی و مبتکر تولید آثار موسیقی تجربی در ایران با سابقه برگزاری ۲۲ جشنواره درسطح کشوری بوده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آرش امینی، دبیر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر شد
- واکنش سیمین غانم به اقدام جشنواره موسیقی فجر؛ از مردم جایزه گرفتهام
- راضی نیستم؛ واکنش محسن چاوشی به تقدیمِ اجراهای جشنواره موسیقی فجر
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- ادای احترام به بزرگانی چون شما وظیفه ماست
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- از مراسم بزرگداشت، بینیازم/ انتقاد حسین علیزاده از جشنوارهی موسیقی فجر
- دبیر جشنواره موسیقی فجر: خیالتان راحت؛ موسیقی رَپ خطر ندارد!
- بزرگداشت سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره موسیقی فجر
- ادعای تازه وزیر ارشاد؛ جشنوارههای فجر را با قدرت برگزار میکنیم
- آخرین وضعیت سه جشنواره فجر با حضور وزیر ارشاد بررسی شد
- نظر وزیر ارشاد درباره حواشی جشنواره فیلم فجر؛ خطای فردی را به جامعه هنری تسری ندهید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





