تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۰:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52047

هفت و پنج دقیقه فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه» بالاخره بعد از ٩ سال رنگ پرده را به خود دید. محمدمهدی عسگرپور سال ٨٧ این فیلم را با محوریت داستان زندگی سه زن در فرانسه ساخت و همان سال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

به گزارش سینماسینما، یکی از دلایل اکران نشدن فیلم، اختلاف میان شرکای سرمایه‌گذار بود. به گفته عسگرپور اختلافات یک سال بعد از برگشت گروه به ایران تقریبا حل شده بود و یکی از شرکا کنار رفت و بنیاد فارابی سهم او را خریداری کرد. در نتیجه فیلم می‌توانست به سرعت اکران شود اما تصمیم بر این شد که پیش از اکران در ایران، فیلم در فرانسه روی پرده برود چرا که بیشتر رنگ و بوی فرانسوی دارد. اما به عقیده کارگردان سرمایه‌گذاران انگیزه کافی برای اکران فیلم نداشتند و این کار برای‌شان ریسک داشت.

با این همه، عسگرپور با همراهی فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس این اثر و رضا کیانیان بازیگر فیلم، در خانه هنرمندان روبه‌روی مخاطبان نشستند تا خاطرات ٩ سال قبل را با مخاطبان مرور کنند.

در بخشی از این نشست رضا کیانیان که نقش مرشد را در «هفت و پنج دقیقه» بر عهده داشت، از نقاط قوت این فیلم گفت. او معتقد است عسگرپور به عنوان کارگردان و توحیدی فیلمنامه‌نویس چیزی از کارگردان‌ها و فیلمنامه‌نویسان فرانسوی کم ندارند: «با عرض معذرت خودم هم به عنوان بازیگر چیزی کمتر ندارم. مشکل این است که در کشور ما خودکم‌باوری وجود دارد و فکر می‌کنیم تمام چیزهای خوب آن طرف دنیا است. سینمای ما سینمایی است که توجه جهان را از جهاتی به خودش معطوف کرده و همه جا سینمای ایران را دوست دارند.»

حالا که به عنوان مخاطب فرصت تماشای «هفت و پنج دقیقه» را روی پرده سینماها به صورت محدود داریم، نمی‌دانیم باید خوشحال باشیم یا ناراحت، خوشحال از اینکه یکی دیگر از فیلم‌های سینمای ایران امکان نمایش عمومی را به دست آورده و ناراحت از این بابت که چرا باید داستانی را که ٩ سال پیش روایت و ساخته شده است، بعد از گذشت این همه سال امروز روی پرده سینما ببینیم.

منبع: اعتماد

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها