سیدجواد رضویان در نشست رسانهای اولین تجربه کارگردانی خود در سینما با عنوان «زهرمار» امکان دریافت سیمرغ برای این فیلم را منتفی دانست.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم سینمایی «زهر مار» به کارگردانی سیدجواد رضویان با حضور این کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیهکننده، پیمان عباسی نویسنده، محمود خرسند صدابردار و صداگذار، رضا خسروی آهنگساز، سیامک انصاری و شبنم مقدمی بازیگران و ثنا نوروزبیگی طراح لباس در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
در ابتدای این نشست، پیمان عباسی فیلمنامهنویس گفت: این فیلم یک اثر کمدی نیست و یک اثر اجتماعی است که مشکل اعتیاد را بانگاهی دیگر نشان میدهد و رگههایی از طنز در آن وجود دارد.
جواد رضویان در پاسخ به این پرسش که چرا در این فیلم ارزشهای انسانی رعایت نشده است، توضیح داد: ما سعی کردیم ارزش های انسانی را در این فیلم نشان دهیم اگر شما چنین حسی نداشتید پس من اشتباهی کردهام.
وی درباره اینکه چرا «زهرمار» به فیلم «رسوایی» مسعود دهنمکی شباهت دارد، بیان کرد: اگر اینطور فکر کنیم که هر دختری با آقایی باشد، رسوایی است!
شبنم مقدمی نیز درباره بازی خود تاکیدکرد: همیشه سعی کردهام، نقش تکراری انتخاب نکنم تا بتوانم متفاوت باشم و چشم های مخاطبان را آزار ندهم.
جواد نوروزبیگی در پاسخ به این پرسش که با چالشی که ممکن است با مداحان معروف داشته باشد، بیان کرد: ما در مرحله نگارش فیلمنامه در این زمینه حساسیت زیای داشتیم و می دانستیم با جماعتی سر و کار داریم که ممکن بود از سوی آنها تشویق نشویم اما خوشبختانه بازخوردهای خوبی از این فیلم داشتیم اما مسالهای که هست این است که هر طبقهای از جامعه که با این مشکل مواجه میشوند چگونه میتوانند با آن برخورد کنند.
جواد رضویان در ادامه تاکید کرد: داستان این فیلم اتفاقی است که برای فردی با شرایط اجتماعی دیگری غیر از مداح رخ داده است.
پیمان عباسی هم درباره این مساله توضیح داد: این اتفاق واقعا برای یک روحانی رخ داده بود.
سیامک انصاری بازیگر فیلم «زهرمار» هم درباره نقش خود گفت: برای بازی در این نقش بسیار سختی کشیدم و تمرینات بسیاری داشتم.
جواد رضویان در ادامه نشست بیان کرد: سعی کردیم یک نقد اجتماعی را بسازیم که در آن نشان دهیم فقر مالی یا فرهنگی منجر به چه چیز میشود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: امکان ندارد برای این فیلم سیمرغ بگیرم.
رضویان درباره انتخاب بازیگران نیز توضیح داد: مرداد ماه سال پیش با سیامک انصاری برای این فیلم صحبت کردم که به موافقت رسیدیم، احساس می کردم انصاری بهترین گزینه برای این کار بود و شبنم مقدمی نیز برای بازی و قد بلندش نسبت به سیامک انصاری انتخاب شد.
این کارگردان در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: هر نقد اجتماعی که ساخته می شود با هدف آگاهی دادن است و امیدوارم بتوانیم این آگاهی را به مخاطب بدهیم.
رضا خسروی آهنگساز هم درباره موسیقی این فیلم بیان کرد: سعی کردم موسیقی کار کنم که در خدمت فیلم باشد و به آن ضربه نزند.
جواد نوروزبیگی در پایان نشست بودجه تولید این اثر سینمایی را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درخواست تهیهکننده پس از قاچاق فیلم؛ اجازه پخش «برادران لیلا» را در سینماها و پلتفرمها بدهید
- ابهامات تازه برای یک فیلم/ آیا بودجه ۱۵۰ میلیاردی «برادران لیلا» صحت دارد؟
- تهیهکننده فیلم مطرح کرد؛ امکان توقیف «برادران لیلا» وجود دارد؟
- انتقاد تند پرویز پرستویی از تهیهکننده فیلم «بی همه چیز»/ حیف که خستگی کار در تنمان ماند
- گزارشی از مراسم اکران خصوصی «عنکبوت»/ ایرجزاد: هنگام ساخت فیلم با خط قرمزهای زیادی مواجه بودیم
- مصاحبه اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی (بخش چهارم و پایانی)/ انتقاد نوروزبیگی از ادغام جشنوارههای جهانی و ملی فجر
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی، تهیهکننده فیلم «بیهمه چیز» (بخش دوم)/ برداشتهای متفاوت از فیلم، نشانه موفقیت آن است
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی تهیهکننده «بیهمه چیز» (بخش اول)/ حوزه هنری خواستهای داشت که به پایان فیلم آسیب میرساند
- انتقاد شدید تهیه کننده فیلم بی همه چیز از حوزه هنری
- سینماسینما/ نوروزبیگی انتشار هرگونه فراخوان برای حضور در پشتصحنه سریال «میدان سرخ» را تکذیب کرد
- سعید روستایی فیلم «برادران لیلا» را میسازد
- سینماسینما/ واکنش جواد نوروزبیگی به انتشار خبری درباره کنار گذاشتن کارگردان سریال «میدان سرخ»
- فیلمبرداری «هِرمان» به پایان رسید
- آغاز اکران «خون شد» کیمیایی در سینماها
- فیلمبرداری فیلم «آهنگ دو نفره» آغاز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





