محمدهادی رضوی با آرزوی موفقیت برای سازندگان سریال شهرزاد اعلام کرد که در روند ساخت قسمت دوم این مجموعه هیچ نقشی ندارد.
به گزارش سینماسینما، محمدهادی رضوی گفت: در سریال شهرزاد ۲ حضور ندارم و علاقه دارم بهجای آن مجموعهای را بسازم که از صفر تا صد آن را کاملاً مدیریت کنم.
وی ادامه داد: علاقه دارم در انتخاب همه عوامل از پشت صحنه تا جلوی دوربین دخیل باشم و حتی انتخاب فیلمنامه و دیالوگها برای من بسیار مهم است. همچنین یکسری مسائل مانند حجاب و نشان دادن نقش نیروهای متدین در اتفاقات گوناگون برایم اهمیت زیادی دارد.
رضوی افزود: در قسمت اول سریال شهرزاد قرارداد سرمایهگذاری را امضا کرده بودم و یکی از بندهای این قرارداد این بود که در فیلمنامه حق دخالت ندارم ولی برای شهرزاد ۲ این بند را قبول نکردم زیرا معتقدم نمیتوانم به عنوان یک فعال اقتصادی در سینما حضور داشته باشم و دم از اقتصاد فرهنگی بزنم اما در روند ساخت و فیلمنامه و دیالوگها هیچ نقشی نداشته باشم.
وی با اشاره به نمایش تصویری که حسین شریعتمداری (مدیرمسئول کیهان) در بخشی از قسمت اول سریال شهرزاد از این مجموعه ارایه داده بود؛ گفت: این مسئله مرا ناراحت و غافلگیر کرد. واکنشهایی که این مسئله به وجود آورد را اصلاً نپسندیدم و علیرغم آنکه از این مسئله ناراحت بودم و پاسخهایی که به من داده شد قانعکننده نبود ولی بازهم حمایت خودم را ادامه دادم.
رضوی افزود: نمیتوانم در کاری یا فیلمی سرمایهگذاری کنم که اعتقادی به آن نداشته باشم یا خلاف اعتقادات من باشد. اگر به دنبال کسب منافع اقتصادی بودم قطعاً در جاهای دیگری امکان سرمایهگذاری وجود داشت اما وقتی در یک کار فرهنگی سرمایهگذاری میکنم باید به آن کار اعتقاد داشته باشم و نمیتوانم راهنمای چپ بزنم و به راست بپیچم.
وی با اشاره به اینکه مثبتترین بخش سریال شهرزاد این بود که مردم با طیب خاطر چهار هزار تومان پرداخت میکردند و هر قسمت از سریال را میخریدند؛ گفت: اینگونه درآمد بسیار زیباست و هیچ رانتی در آن نیست و باید همینجا از آقای سعید ملکان تشکر کنم که در بحث مالی سریال شهرزاد و روند تولید آن کاملاً شفاف عمل کرد.
رضوی ادامه داد: دومین مسئله این بود که سرمایهگذاری در سریال شهرزاد یک امر مشارکتی بود. در چنین کارهایی باید شریک دیگر کار نیز تمایل به ادامه همکاری داشته باشد و وقتی این تمایل وجود ندارد؛ نمیتوان به زور همکاری کرد.
وی با اشاره به اینکه در قسمت اول سریال شهرزاد ۵۰ درصد سرمایه این سریال را تامین کرده است؛ گفت: هزینه ساخت این سریال ۱۲ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد توسط من یعنی شش میلیارد تومان و ۵۰ درصد توسط محمد امامی تامین شد. البته فروش سریال و درآمدزایی آن خوب بوده است اما باید برای مشخص کردن رقم میزان سود جزئیات کاملاً بررسی شود.
رضوی افزود: سریال شهرزاد نشان داد اگر کار خوب ساخته شود مردم قطعاً از آن استقبال میکنند و سریال شهرزاد به دلیل همین استقبال به قسمت دوم رسید چون قسمت اول آن سودآور بود.
وی افزود: مدتها بود که مشخص شده بود من در قسمت دوم سریال شهرزاد حضور ندارم اما برای آنکه خدایی نکرده سوءتعبیری به وجو د نیاید یا مشکلاتی برای قسمت دوم سریال شهرزاد ایجاد نشود؛ این مسئله را اعلام نکردم.
رضوی با آرزوی موفقیت برای سازندگان قسمت دوم سریال شهرزاد گفت: در روند ساخت قسمت دوم این سریال حضور ندارم و علاقه دارم کار جدیدی را شروع کنم که مدیریت صفر تا صد آن کاملاً در دست خود من باشد و میخواهم کاری بسازم که عقاید خود را نیز در آن کار بیان کنم و اگر پولی برای اثری میدهم باید بدانم در چه راهی خرج میشود و نظر خود را نیز بیان کنم.
وی درباره سایر فعالیتهای خود گفت: در حال بررسی یک فیلمنامه و همکاری با بهرام توکلی برای ساخت یک فیلم جدید هستیم.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- تقابل تجارت و واقعیت/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- «روز صفر»؛ مرز باریک صعود و سقوط
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
- ستاره اسکندری کارگردان «خورشید آن ماه» مطرح کرد/ آنچه را که در بلوچستان دیدم به تصویر کشیدم
- بهرام توکلی سریال «مترجم» را میسازد
- دادگاه محمد امامی برگزار شد
- گفتوگوی روزنامه شرق با محمد امامی/ سینمای من مبتنی بر فروش است نه تولید برای گنجهخانهها
- واکنش فرشته طائرپور به عدم حضور عوامل فیلم روز صفر در اختتامیه
- نشست خبری روز صفر/ از صحبت ساعد سهیلی به زبان بلوچی تا حضور سرزده فراستی
- انتشار نخستین عکس از ساعد سهیلی در «روز صفر»
- «روز صفر» ملکان کلید خورد
- «روز صفر» به زودی کلید میخورد
- «تومان» برای اکران آماده میشود
- ساعد سهیلی در کنار امیر جدیدی در «روز صفر» سعید ملکان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





