افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون درباره رسانه ملی و تاثیر آن بر مخاطب بیان کرد که مدام می گوییم در یک جنگ رسانه ای هستیم اما در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.
به گزارش سینماسینما، افسانه بایگان با اشاره به حضور خود در تلویزیون که چند ماه پیش با سریال «پریا» در شبکه سه همراه بود، گفت: «پریا» موضوع خاصی بود و برای اولین بار توانست خط قرمز هایی را بشکند و به موضوع ایدز بپردازد.
او ادامه داد: تنها دلیلی که من این کار را پذیرفتم این بود که گفتم حتی اگر این سریال روی یک نفر یا یک خانواده تاثیر بگذارد من کار خود را انجام داده ام. تلویزیون باید بسیاری از تابوهایی را که حتی خط قرمز هم نیستند کنار بگذارد و ما می بینیم که وقتی این تابوها به تدریج می شکنند چقدر خوب می توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و بیننده های خود را پای صفحه تلویزیون بکشانیم و به آن ها آگاهی رسانی کنیم.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در سریال ها بیان کرد: من مشکلی با تلویزیون ندارم ولی آنقدر سریال ها و فیلمنامه های سطحی به من پیشنهاد شده است که قبل از «پریا» ۴ سال نتوانستم کار کنم و بعد از «پریا» هم در هیچ کاری حضور نداشتم.
بایگان درباره تاثیر تلویزیون روی مردم عنوان کرد: بخش مهمی از مردم در شهرستان ها و روستاها زندگی می کنند که من آماری از تاثیرگذاری تلویزیون بر آن ها ندارم ولی آنچه که در شهر تهران می بینم این است که مردم بیشتر به فیلم های سینمایی و ماهواره ها توجه می کنند. با وجود اینکه ما مدام می گوییم در یک جنگ رسانه ای هستیم اما در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.
بازیگر سریال «روز حسرت» با اشاره به تغییر در نگاه تلویزیون اظهار کرد: وقتی اجازه داده می شود که نقش ترکان بانو در سریال «سربداران» دیده شود ما نباید عقب گرد داشته باشیم.
او در پایان درباره آثار سینمایی خود در جشنواره فیلم فجر امسال یادآور شد: امسال با فیلم های «نگار» ساخته رامبد جوان و «بی حساب» ساخته مصطفی احمدی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارم که هر دو نقشم تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارد و ۲ دنیای متفاوت است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مریم و میتیل»؛ پیوند رویا و زندگی/ سینمای کودکان و نوجوانان ایران
- ثبت زندگینامه «افسانه بایگان» در موزه سینما + ویدئو
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی / گزارش تصویری
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی برگزار شد/ گرجستانی در کنار منوچهر حامدی به خاک سپرده شد
- ادعای افسانه بایگان درباره یک کلیپ
- نقش امام خمینی در سانسور نشدن نقش افسانه بایگان در «سربداران»
- ماجراهای تبریز به روایت «روزهای بیقراری۲»
- تصویربرداری سریال نوروزی شبکه ۲ تمام شد/ عوامل از کیش برگشتند
- مجموعه بازیگران «تعطیلات رویایی» تکمیل شد/ رضا یزدانی در سریال نوروزی
- «تعطیلات رویایی» به کیش رسید/ ادامه تصویربرداری سریال نوروزی
- سریال نوروزی شبکه ۲ کلید خورد/ افسانه بایگان در «افتادهها»
- افسانه بایگان: شرایط بحرانی زلزله زمان دعوا و تسویه حساب نیست
- خاطرات افسانه بایگان از سریال «سربداران» و پیادهروی اربعین
- تبریک ویژه افسانه بایگان به اصحاب رسانه
- در سینماسینما بشنوید/ لحظاتی از صدای فیلم «کافه ستاره»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





