فیلم مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان در ادامه حضور جهانی خود، در سه جشنواره بینالمللی فیلم در امریکا.ایتالیا و ترکیه به رقابت خواهد پرداخت.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان به جشنواره فیلم و هنر فلوریدا، جشنواره بین المللی فیلم باستان شناسی، هنر و محیط زیست فلورانس و جشنواره بین المللی فیلم مستند ازمیر راه یافت.
پانزدهمین جشنواره فیلم و هنر فلوریدا (CINEMA VERDE) در اسفندماه ۱۴۰۲ مصادف با فوریه ۲۰۲۴ در فلوریدا آمریکا برگزار میشود. تمرکز اصلی این جشنواره فیلمهای هنری و خلاقانه محیطی به عنوان ابزاری برای جستجوی تغییر در چالشها و بلایای ساخته شده توسط انسان مانند آلودگی، کمبود آب، از دست دادن تنوع زیستی، گرم شدن کره زمین و آلودگی محیط زیست است.
روند انتخاب فیلمهای این جشنواره بر اساس داستانسرایی معتبر فیلمسازان مستقل است که یا راهی هنرمندانه برای گسترش آگاهی برای طبیعت و جامعه ارائه میکنند یا به کاوش و ارائه راهحلهای مشخص برای یکی از چالشهای زیستمحیطی متعددی که با آن روبرو هستیم، میپردازند.
هفتمین جشنواره بین المللی فیلم باستان شناسی، هنر و محیط زیست فلورانس(Firenze) ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ مصادف با ۶ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۴ در فلورانس (سینما لاکامپانیا) ایتالیا برگزار می شود. هدف این جشنواره ترویج فیلم مستند با موضوعات باستان شناسی، تاریخی، قوم نگاری، هنری و محیطی است.
سومین جشنواره بین المللی فیلم مستند ازمیر ۵ تا ۸ بهمن ماه مصادف با ۲۵ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در ازمیر ترکیه برگزار میشود.
مستند «ایساتیس»، پیشتر جایزه بخش اکولوژی نهمین جشنواره سبز مونتهنگرو، جایزه بهترین فیلم هفتمین جشنواره جهانی فیلم اوشن سیتی آمریکا، جایزه ویژه دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، نامزدی سیمرغ بهترین فیلم مستند سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، نامزدی بهترین فیلم نتپک سی و هشتمین جشنواره جهانی فجر، تندیس سیمین بهترین مستند از جشنواره بین المللی فیلم رشد، جایزه بهترین فیلم بخش بینالملل هشتمین جشنواره بین المللی جشنواره شهر، نامزدی بهترین فیلم و بهترین صداگذاری از جشن مستند سینمای ایران، برگزیده بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی از جشن مستند سینمای ایران را کسب کرده است.
در خلاصه داستان این فیلم مستند آمده است: «این داستان سفر است. سفری به درازای هزاران سال در دل کویر بی آب و علف، در مرکز این سرزمین کهن. روایتی که راویانش آب، باد، خاک و آتش هستند. این آشنایان ناآشنا، پس گوش دل بسپار که شرحی شنیدنی است.» ابولحسن تهامی نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزادگویندگان فارسی و گیتا یاسری، حسن توکلی، سوزی داروگر و امیر حسام واثقی، گویندگان نسخه انگلیسی این فیلم مستند هستند.
برخی عوامل مستند «ایساتیس» عبارت است از: کارگردان: علیرضا دهقان، تهیه کننده: علیرضا دهقان و راحیل صحرایی، مدیر فیلمبرداری: مهدی آزادی، پژوهش: راحیل صحرایی و علیرضا دهقان، تدوین: بهمن کیارستمی و پویا پارسا مقام، آهنگساز : ستار اورکی، صدابردار: اشکان طلوعیان، صداگذار: آرش قاسمی، نویسنده متن: رضا آتشی و علیرضا دهقان، ویرایش متن: همایون امامی، مدیر تولید: محمدحسین افضلی، مدیر هماهنگی: محمدرضا واحدی، دستیار یک و برنامه ریز: محسن شاهنده، دستیار دوم کارگردان: فرامرز جاوید، طراح صحنه: وحید زبرجدی، مدیر صحنه: علی فرخ، طراح لباس: زهرا غیاثی، رنگآمیزی تصاویر: حمیدرضا فطورهچیان و برنا جمشیدی، جلوههای ویژه بصری: علی نیکوکار، زیرنویس: رضا تاری وردی، ترجمه: حسن شرف الدین، طراح پوستر: مجتبی موسوی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: امیر جلالی، طراح گرافیک: مازیار علیاری، طراح تیتراژ: بهنام عباسی فر، مشاور رسانهای: آزاده فضلی، مجری طرح: مزرعه فیلم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- جایزه بهترین کارگردان جشنواره فروم به علیرضا دهقان رسید
- اکران «ایساتیس» در «هنر و تجربه» از ۲۲ دی
- جایزه جشنواره سبز مونتهنگرو برای «ایساتیس»
- اکران «ایساتیس» در اختتامیه جشنواره فیلم مستند مسکو
- شور و شعور
- معرفی فیلمهای سینمای سعادت جشنواره جهانی فجر/ نمایش سه مستند ایرانی در بخش مستند زیر ذرهبین
- «اوسیا» به ۲ جشنواره اروپایی میرود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





