نامزدهای یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اعلام شدند.
به گزارش سینماسینما، نامزدهای یازدهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بر اساس آرای آکادمی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به شرح زیر اعلام شدند:
نامزدهای بهترین فیلم:
«بدون تاریخ، بدون امضا» (علی جلیلوند)
«خانه – ائو» (اصغر یوسفینژاد)
«خفگی» (فریدون جیرانی)
«رگ خواب» (حمید نعمتالله)
«فراری» (جهانگیر کوثری)
«ماجرای نیمروز» (سیدمحمود رضوی)
«ویلاییها» (سعید ملکان)
نامزدهای بهترین کارگردانی:
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
حمید نعمتالله («رگ خواب»)
علیرضا داوودنژاد («فراری»)
فریدون جیرانی («خفگی»)
محمدحسین مهدویان («ماجرای نیمروز»)
وحید جلیلوند («بدون تاریخ، بدون امضا»)
نامزدهای بهترین فیلمنامه :
ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان («ماجرای نیمروز»)
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
علی زرنگار و وحید جلیلوند («بدون تاریخ، بدون امضا»)
کامبوزیا پرتوی («فراری»)
معصومه بیات («رگ خواب»)
منیر قیدی و ارسلان امیری («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین موسیقی متن:
ستار اورکی («ویلاییها»)
سهراب پورناظری («رگ خواب»)
کارن همایونفر («خفگی»)
کریستف رضاعی («نگار»)
یحیی سپهری شکیب («فراری»)
نامزدهای بهترین طراحی صحنه و لباس:
امیرحسین قدسی و نگار نعمتی («نگار»)
بهزاد جعفری طادی («ماجرای نیمروز»)
محسن نصراللهی و مارال جیرانی («خفگی»)
محمدرضا میرزامحمدی و آزاده قوام («رگ خواب»)
مهدی موسوی و مهلقا ناقد («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین فیلمبرداری:
بهرام بدخشانی («نگار»)
علی قاضی («ویلاییها»)
فرشاد محمدی («رگ خواب»)
فرشاد محمدی («قاتل اهلی»)
مسعود سلامی («خفگی»)
هادی بهروز («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای بهترین تدوین:
بهرام دهقانی («خفگی»)
بهرام دهقانی («نگار»)
حسن حسندوست («فراری»)
سپیده عبدالوهاب («سد معبر»)
سجاد پهلوانزاده («ماجرای نیمروز»)
مهدی سعدی («رگ خواب»)
نامزدهای بهترین چهرهپردازی:
ایمان امیدواری («خفگی»)
سعید ملکان («ویلاییها»)
سهند ترابی («رگ خواب»)
عبدالله اسکندری («خوب، بد، جلف»)
محسن دارسنج («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول) :
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
کاظم ملایی («کوپال»)
کاوه صباغزاده («ایتالیا ایتالیا»)
محمدرضا خردمندان («بیست و یک روز بعد»)
محمود غفاری («شماره ۱۷ سهیلا»)
مرتضی علی عباسمیرزایی («انزوا»)
منیر قیدی («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش اول:
امیر آقایی («بدون تاریخ، بدون امضا»)
حامد بهداد («سد معبر»)
کورش تهامی («رگ خواب»)
محسن تنابنده («فراری»)
مهرداد صدیقیان («ماجرای نیمروز»)
نوید محمدزاده («خفگی»)
نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش اول:
الناز شاکردوست («خفگی»)
ثریا قاسمی («ویلاییها»)
زهرا داوودنژاد («شماره ۱۷ سهیلا»)
سارا بهرامی(«ایتالیا ایتالیا»)
لیلا حاتمی («رگ خواب»)
محدثه حیرت («خانه – ائو»)
نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل:
احمد مهرانفر («ماجرای نیمروز»)
بهرام افشاری («کارگر ساده نیازمندیم»)
پرویز پورحسینی («قاتل اهلی»)
نادر فلاح («سد معبر»)
نوید محمدزاده («بدون تاریخ، بدون امضا»)
هادی حجازیفر («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش مکمل:
زکیه بهبهانی («بدون تاریخ، بدون امضا»)
شبنم مقدمی («آباجان»)
طناز طباطبایی («ویلاییها»)
گیتی قاسمی («سد معبر«)
گیتی قاسمی («ویلاییها»)
ماهایا پطروسیان («خفگی»)
مینا ساداتی («تابستان داغ»)
یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند