نامزدهای یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اعلام شدند.
به گزارش سینماسینما، نامزدهای یازدهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بر اساس آرای آکادمی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به شرح زیر اعلام شدند:
نامزدهای بهترین فیلم:
«بدون تاریخ، بدون امضا» (علی جلیلوند)
«خانه – ائو» (اصغر یوسفینژاد)
«خفگی» (فریدون جیرانی)
«رگ خواب» (حمید نعمتالله)
«فراری» (جهانگیر کوثری)
«ماجرای نیمروز» (سیدمحمود رضوی)
«ویلاییها» (سعید ملکان)
نامزدهای بهترین کارگردانی:
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
حمید نعمتالله («رگ خواب»)
علیرضا داوودنژاد («فراری»)
فریدون جیرانی («خفگی»)
محمدحسین مهدویان («ماجرای نیمروز»)
وحید جلیلوند («بدون تاریخ، بدون امضا»)
نامزدهای بهترین فیلمنامه :
ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان («ماجرای نیمروز»)
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
علی زرنگار و وحید جلیلوند («بدون تاریخ، بدون امضا»)
کامبوزیا پرتوی («فراری»)
معصومه بیات («رگ خواب»)
منیر قیدی و ارسلان امیری («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین موسیقی متن:
ستار اورکی («ویلاییها»)
سهراب پورناظری («رگ خواب»)
کارن همایونفر («خفگی»)
کریستف رضاعی («نگار»)
یحیی سپهری شکیب («فراری»)
نامزدهای بهترین طراحی صحنه و لباس:
امیرحسین قدسی و نگار نعمتی («نگار»)
بهزاد جعفری طادی («ماجرای نیمروز»)
محسن نصراللهی و مارال جیرانی («خفگی»)
محمدرضا میرزامحمدی و آزاده قوام («رگ خواب»)
مهدی موسوی و مهلقا ناقد («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین فیلمبرداری:
بهرام بدخشانی («نگار»)
علی قاضی («ویلاییها»)
فرشاد محمدی («رگ خواب»)
فرشاد محمدی («قاتل اهلی»)
مسعود سلامی («خفگی»)
هادی بهروز («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای بهترین تدوین:
بهرام دهقانی («خفگی»)
بهرام دهقانی («نگار»)
حسن حسندوست («فراری»)
سپیده عبدالوهاب («سد معبر»)
سجاد پهلوانزاده («ماجرای نیمروز»)
مهدی سعدی («رگ خواب»)
نامزدهای بهترین چهرهپردازی:
ایمان امیدواری («خفگی»)
سعید ملکان («ویلاییها»)
سهند ترابی («رگ خواب»)
عبدالله اسکندری («خوب، بد، جلف»)
محسن دارسنج («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول) :
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
کاظم ملایی («کوپال»)
کاوه صباغزاده («ایتالیا ایتالیا»)
محمدرضا خردمندان («بیست و یک روز بعد»)
محمود غفاری («شماره ۱۷ سهیلا»)
مرتضی علی عباسمیرزایی («انزوا»)
منیر قیدی («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش اول:
امیر آقایی («بدون تاریخ، بدون امضا»)
حامد بهداد («سد معبر»)
کورش تهامی («رگ خواب»)
محسن تنابنده («فراری»)
مهرداد صدیقیان («ماجرای نیمروز»)
نوید محمدزاده («خفگی»)
نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش اول:
الناز شاکردوست («خفگی»)
ثریا قاسمی («ویلاییها»)
زهرا داوودنژاد («شماره ۱۷ سهیلا»)
سارا بهرامی(«ایتالیا ایتالیا»)
لیلا حاتمی («رگ خواب»)
محدثه حیرت («خانه – ائو»)
نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل:
احمد مهرانفر («ماجرای نیمروز»)
بهرام افشاری («کارگر ساده نیازمندیم»)
پرویز پورحسینی («قاتل اهلی»)
نادر فلاح («سد معبر»)
نوید محمدزاده («بدون تاریخ، بدون امضا»)
هادی حجازیفر («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش مکمل:
زکیه بهبهانی («بدون تاریخ، بدون امضا»)
شبنم مقدمی («آباجان»)
طناز طباطبایی («ویلاییها»)
گیتی قاسمی («سد معبر«)
گیتی قاسمی («ویلاییها»)
ماهایا پطروسیان («خفگی»)
مینا ساداتی («تابستان داغ»)
یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





