نامزدهای یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اعلام شدند.
به گزارش سینماسینما، نامزدهای یازدهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بر اساس آرای آکادمی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به شرح زیر اعلام شدند:
نامزدهای بهترین فیلم:
«بدون تاریخ، بدون امضا» (علی جلیلوند)
«خانه – ائو» (اصغر یوسفینژاد)
«خفگی» (فریدون جیرانی)
«رگ خواب» (حمید نعمتالله)
«فراری» (جهانگیر کوثری)
«ماجرای نیمروز» (سیدمحمود رضوی)
«ویلاییها» (سعید ملکان)
نامزدهای بهترین کارگردانی:
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
حمید نعمتالله («رگ خواب»)
علیرضا داوودنژاد («فراری»)
فریدون جیرانی («خفگی»)
محمدحسین مهدویان («ماجرای نیمروز»)
وحید جلیلوند («بدون تاریخ، بدون امضا»)
نامزدهای بهترین فیلمنامه :
ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان («ماجرای نیمروز»)
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
علی زرنگار و وحید جلیلوند («بدون تاریخ، بدون امضا»)
کامبوزیا پرتوی («فراری»)
معصومه بیات («رگ خواب»)
منیر قیدی و ارسلان امیری («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین موسیقی متن:
ستار اورکی («ویلاییها»)
سهراب پورناظری («رگ خواب»)
کارن همایونفر («خفگی»)
کریستف رضاعی («نگار»)
یحیی سپهری شکیب («فراری»)
نامزدهای بهترین طراحی صحنه و لباس:
امیرحسین قدسی و نگار نعمتی («نگار»)
بهزاد جعفری طادی («ماجرای نیمروز»)
محسن نصراللهی و مارال جیرانی («خفگی»)
محمدرضا میرزامحمدی و آزاده قوام («رگ خواب»)
مهدی موسوی و مهلقا ناقد («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین فیلمبرداری:
بهرام بدخشانی («نگار»)
علی قاضی («ویلاییها»)
فرشاد محمدی («رگ خواب»)
فرشاد محمدی («قاتل اهلی»)
مسعود سلامی («خفگی»)
هادی بهروز («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای بهترین تدوین:
بهرام دهقانی («خفگی»)
بهرام دهقانی («نگار»)
حسن حسندوست («فراری»)
سپیده عبدالوهاب («سد معبر»)
سجاد پهلوانزاده («ماجرای نیمروز»)
مهدی سعدی («رگ خواب»)
نامزدهای بهترین چهرهپردازی:
ایمان امیدواری («خفگی»)
سعید ملکان («ویلاییها»)
سهند ترابی («رگ خواب»)
عبدالله اسکندری («خوب، بد، جلف»)
محسن دارسنج («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول) :
اصغر یوسفینژاد («خانه – ائو»)
کاظم ملایی («کوپال»)
کاوه صباغزاده («ایتالیا ایتالیا»)
محمدرضا خردمندان («بیست و یک روز بعد»)
محمود غفاری («شماره ۱۷ سهیلا»)
مرتضی علی عباسمیرزایی («انزوا»)
منیر قیدی («ویلاییها»)
نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش اول:
امیر آقایی («بدون تاریخ، بدون امضا»)
حامد بهداد («سد معبر»)
کورش تهامی («رگ خواب»)
محسن تنابنده («فراری»)
مهرداد صدیقیان («ماجرای نیمروز»)
نوید محمدزاده («خفگی»)
نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش اول:
الناز شاکردوست («خفگی»)
ثریا قاسمی («ویلاییها»)
زهرا داوودنژاد («شماره ۱۷ سهیلا»)
سارا بهرامی(«ایتالیا ایتالیا»)
لیلا حاتمی («رگ خواب»)
محدثه حیرت («خانه – ائو»)
نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل:
احمد مهرانفر («ماجرای نیمروز»)
بهرام افشاری («کارگر ساده نیازمندیم»)
پرویز پورحسینی («قاتل اهلی»)
نادر فلاح («سد معبر»)
نوید محمدزاده («بدون تاریخ، بدون امضا»)
هادی حجازیفر («ماجرای نیمروز»)
نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش مکمل:
زکیه بهبهانی («بدون تاریخ، بدون امضا»)
شبنم مقدمی («آباجان»)
طناز طباطبایی («ویلاییها»)
گیتی قاسمی («سد معبر«)
گیتی قاسمی («ویلاییها»)
ماهایا پطروسیان («خفگی»)
مینا ساداتی («تابستان داغ»)
یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





