فیلم سینمایی «سردباد» با نام جهانی The Bora به کارگردانی محمد اسماعیلی در نمایش پریمیر آمریکای شمالی خود، به بخش رقابتی «ونگارد» چهل و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم ونکوور کانادا راه پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، بخش Vanguard یکی از مجموعههای رقابتی اصلی در فستیوال ونکوور VIFF است که آثار نسل جدید و استعدادهای در حال ظهور بینالمللی را به نمایش میگذارد. هدف آن، ارائهی دیدگاههای تازه و منحصربهفرد در سینماست.
فیلمنامه فیلم «سردباد» که اولین نمایش جهانی آن در فستیوال توکیو ۲۰۲۴ بود، به تهیهکنندگی مشترک آرش شجاعی و بیژن میرباقری، به صورت مشترک توسط پیمان اسماعیلی و محمد اسماعیلى بر اساس داستان کوتاهی از کتاب «برف و سمفونی ابری» نوشته پیمان اسماعیلی – نشر چشمه نوشته شده است.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «سردباد» آمده است: سه کوهنورد حرفهای در جریان صعود زمستانی مفقود می شوند و پلیس معتقد است که قتلی اتفاق افتاده است…
عوامل اصلی ساخت این فیلم عبارتند از:
بازیگران (به ترتیب الفبا): حمیدرضا آذرنگ، مجید آقا کریمی، خسرو احمدی، ماهور احمدی، نازنین احمدی، پاوان افسر، محمد حیدری، میثم دامن زه، توماج دانش بهزادی، کوروش سلیمانی، مهرداد ضیائی، ابراهیم عزیزی، محمدرضا غفاری، نادر فلاح، بابک کریمی، حامد کمیلی، مهران نائل
تهیهکنندگان: آرش شجاعی، بیژن میرباقری، مجری طرح: نیما عباسپور، جانشین تهیه و مدیر تولید: داود شیرعلی، نویسندگان: پیمان اسماعیلی، محمد اسماعیلی، کارگردان: محمد اسماعیلی، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، طراح گریم: مهدی صیاد، طراح صحنه: حامد اصلانی، مدیر صدابرداری: امیر عاشق، طراح لباس: مسیحا اصلانی، مدیر برنامهریزی: امیرعلی کشاورز، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین صادقی، موسیقی: مهدی پناهی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، طراح گرافیک: محمد هوشمندی، عکاس: یونس امینی تیرانی، مدیر تدارکات: مهدی مجلل، جلوههای ویژه کامپیوتری: علی رشیدی، تصحیح رنگ: نیما دبیر زاده، استودیو خط فرضی، گروه تدارکات:( هومن جعفری، حمیدرضا دهلقی)
عرضه و پخش بینالمللی فیلم بر عهده محمد اطبایی (مستقلهای ایرانی) است.
چهل و چهارمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم ونکوور که جزو برترین جشنوارههای سینمایی آمریکای شمالی است از ۲ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰ تا ۲۰ مهر ماه) در ونکوور کانادا برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





