تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۴:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90632

 

بانی فیلم نوشت : فروش نزدیک به یکدیگر دو فیلم همزمان اکران شده «دشمن زن» و «دلم می خواد» در عین شوخی و تضاد جالبی که رقم زده، به نوعی مسئله رقابت میان داشته های این دو ساخته را هم به میان کشیده است!
«دشمن زن» به کارگردانی یک جوان فیلم اولی به نام کریم امینی که پیش از این دستیاری کرده و با چند نقش فرعی به علاقه مندی اش در زمینه بازیگری هم پرداخته، تا دیروز از مرز ۶۸۱ میلیون تومان گذشت. فیلم کمدین شاخصی ندارد و سام درخشانی تنها بازیگری است که ردپای او در نقش های دو و سه کمدی های پولساز دو- سه سال اخیر یعنی «خوب بد جلف»، «تگزاس» و تا حدودی «خجالت نکش» به چشم می خورد.
کارگردان فیلم اخیراً در گفت و گو با خبرگزاری ایانا از تأثیر حضور کوتاه جواد یساری در افزایش فروش فیلم یاد کرده و در دفاع از او گفته: «خوشبختانه میزان فروش فیلم دشمن زن بالاتر از انتظار و پیش بینی های ما بود و پس از صدور مجوز ترانه خوانی جواد یساری در این فیلم فروش آن روند صعودی مناسبی را هم پیدا کرده است. به هر حال این خواننده یک چهره مردمی است که مردم هم دوستش دارند و بخشی از مخاطبان قطعاً به شوق او به سینماهای نمایش دهنده فیلم می آیند».
جالب اینجاست در تصاویر اکران های مردمی این فیلم، قشر جوان هستند که بیشتر از بقیه دیده می شوند؛ حال آنکه جوانان طبعاً نباید شناخت زیادی از جواد یساری داشته باشند و ترانه های او با حال و هوایشان سازگار نباشد! در هر حال جواد یساری حضوری فعال در اکران های مردمی این فیلم دارد و فعلاً که مؤثر واقع شده. ضمن اینکه از تأثیر دعوت به کار سازندگان این فیلم از یساری و پربازدید شدن ماجرای عدم صدور اجازه ترانه خوانی او در جریان انتشار پوستر «دشمن زن» و سپس کوتاه آمدن دفتر موسیقی ارشاد گذشت که در نهایت به بازگشت این هنرمند قدیمی و هموار شدن مسیر فعالیت دوباره او منفجر شد. خدا را چه دیدید! «دشمن زن» با همین فرمان اگر پیش برود، شاید رکوردشکنی هایی هم ایجاد کند! بویژه اینکه در مقطعی اکران شده که رقابت های جام جهانی فوتبال برقرار است و همین جو در کنار اکران این دیدارها، روی فروش فیلم ها هم اثر منفی گذاشته.
در سوی دیگر فیلم بهمن فرمان آرا ایستاده که روی کاغذ بسیار سرتر از «دشمن زن» است، ولی دست کم فروش آن دیروز ۳۰ میلیونی از ساخته کریم امینی کمتر بوده!
رضا کیانیان نقش اصلی را در «دلم می خواد» دارد، اما به دلیل مقتضیات عجیب گیشه سینماهای ایران، بیش از او و فرمان آرا، بیشتر باید برای تأثیر محمدرضا گلزار در آن نقش ویژه قائل شد. گلزار پارسال با «آینه بغل» گیشه ۵/۲۰ میلیاردی را تجربه کرد و سال ۹۵ هم «سلام بمبئی» را داشت که به حدود ۱۴ میلیارد فروش رسید.
معادله ای که این روزها دو فیلم مذکور در گیشه شکل داده اند، شاید با توجه به عوامل و اجزایشان یکی از بامزه ترین و عجیب ترین نمونه ها در سینمای ایران باشد! معادله ای که نتیجه آن و طرف برنده، ظرف دو- سه هفته آینده مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها