از ابتدای مهرماه بیش از ۹۰۰ هزار نفر به تماشای فیلمهای روی پرده سینماها نشستند و در این میان کمدی «مرد عینکی» با بیش از دو میلیون نفر تماشاگر، پرمخاطبترین فیلم سال تاکنون شده است.
به گزارش سینماسینما، از اول مهرماه تاکنون ۹۰۷ هزار بلیت برای فیلمهای در حال اکران فروخته شده و فروش بیش از ۷۴ میلیارد تومان حاصل شده است.
در روزهای آخر هفته گذشته فروش فیلمهای کمدی، بار دیگر از فیلمهای اجتماعی بیشتر شد و «قسطنطنیه» به همراه «مرد عینکی» و بعد هم انیمیشن تازه اکران شده «یوز» پرفروشهای اکران بودند.
از نهم مهرماه دو فیلم «حرکت آخر» و «لیپار» نیز به اکران اضافه شده بودند که هیچ کدام ۲۰۰ بلیت هم نفروختهاند، این در حالی است که تعداد کم سالنهای نمایشدهنده آنها قابل توجه است؛ به طوری که «حرکت آخر» شهاب حسینی فعلا ۱۶ سالن و «لیپار» حسین ریگی فقط سه سالن در اختیار دارند.
در این میان فیلمهای کمدی هر کدام در بیش از ۴۰۰ سالن اکران میشوند و اگر «آنتیک» که گفته شده در نیمه دوم مهر راهی اکران میشود و نیز «کوسه» که قرار بوده آخر شهریور به اکران درآید روی پرده بروند، شرایط برای بسیاری از فیلمها سختتر خواهد شد.
در ادامه جدیدترین آمار فروش فیلمها براساس اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) تا ظهر شنبه، ۱۲ مهرماه منتشر میشود.
«پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی: یک میلیون و ۹۸۳ هزار نفر تماشاگر / ۱۷۷ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان فروش
«مرد عینکی» به کارگردانی کریم امینی: ۲ میلیون نفر تماشاگر/ ۱۵۵ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان فروش
«دایناسور» به کارگردانی مسعود اطیابی: یک میلیون و ۸۶۳ هزار نفر تماشاگر / ۱۵۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان فروش
«زن و بچه» به کارگردانی سعید روستایی: یک میلیون و ۷۶ هزار نفر تماشاگر / ۹۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون تومان فروش
«ناجورها» به کارگردانی محمد حسین فرحبخش: ۵۴۰ هزار نفر تماشاگر / ۴۱ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان فروش
«پسر دلفینی ۲» به کارگردانی محمد خیراندیش: ۴۵۹ هزار نفر تماشاگر / ۳۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان
«رویا شهر» به کارگردانی محسن عنایتی: ۳۶۸ هزار نفر تماشاگر / ۲۳ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان فروش
«قسطنطنیه» به کارگردانی کریم امینی: ۲۵۳ هزار نفر تماشاگر / ۲۱ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان فروش
«ناتور دشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان: ۱۷۱ هزار نفر تماشاگر / ۱۳ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان فروش
«فرمانروای آب» به کارگردانی مجید اسماعیلی: ۱۸۹ هزار نفر تماشاگر / ۱۰ میلیارد تومان فروش
«یوز» به کارگردانی رضا ارژنگی: ۱۰۳ هزار نفر تماشاگر / ۸ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان فروش
«گوزنهای اتوبان» به کارگردانی ابوالفضل صفاری: حدود ۸۴ هزار نفر تماشاگر / ۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان فروش
«لاکپشت» به کارگردانی بهمن کامیار: حدود ۴۹ هزار نفر تماشاگر / ۴ میلیارد و ۷۰۱۴ میلیون تومان فروش
«آدم فروش» به کارگردانی محمود کلاری: حدود ۴۴ هزار نفر تماشاگر / ۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان فروش
«سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشهآهنگر: ۹ هزار نفر تماشاگر / ۶۵۱ میلیون تومان فروش
«حرکت آخر» به کارگردانی شهاب حسینی: ۱۳۸ نفر تماشاگر / ۱۴ میلیون تومان فروش
«لیپار» به کارگردانی حسین ریگی: ۱۴۰ نفر تماشاگر و ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان فروش
فروش کلی سینما در سال ۱۴۰۴ با حدود ۱۵ میلیون نفر تماشاگر به هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان رسیده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- آثار پناهی، مکری و روستایی در بخش غیررقابتی/ «رها» و «چشم بادومی» در مسابقه فیلمهای اول و یونیسف جشنواره هند
- کاهش ۴ میلیونی مخاطبان سینما در ۸ ماه/ «پیرپسر» پرفروشترین فیلم سال تا نیمه آبان
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- یک انیمیشن در صدر فروش فیلمها/ اکران دو فیلم جدید آغاز شد
- نگاهی به فیلمسینمایی «زن و بچه»؛ بحرانزدگی
- فیلمهای شهاب حسینی، مهران احمدی و حسین ریگی اکران میشود
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- سینماها در روز ملی سینما چقدر فروختند؟
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- فروش گیشه سینماها در مرداد ماه به ۹۳۰ میلیارد رسید
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





