جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی به اضافه مستند، مستند برج را نمایش داده و اسناد تصویری از روز خونین تاریخ آمریکا را افشا میکند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، دوازدهمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «برج» اثر کیت میتلند محصول سال ۲۰۱۶ آمریکا روی آنتن شبکه مستند میرود.
مستند انیمیشن «برج»، روایتی متفاوت از روز خونین تاریخ آمریکا در آگوست سال ۱۹۶۶ است؛ روزی که شخصی مسلح وارد دانشگاه تگزاس میشود و با تیراندازی از برج ساعت دانشگاه به طرف مردم، یکی از جنابتبارترین اتفاقات تاریخ آمریکا را رقم میزند.
این مستند انیمیشن ۸۲ دقیقهای که در آن ویولت بین و بلیر جکسون به هنرمندی پرداختهاند، با استفاده از تصاویر و فیلمهای واقعی بهجامانده از روز حادثه، ماجرای نفسگیر تیراندازی و گروگانگیری در دانشگاه تگزاس را به تصویر میکشد. خاطرات بازماندگان و شاهدان عینی آن روز باعث شده است تا این اثر به عنوان یکی از مستندهای موفق چند سال اخیر مورد توجه قرار بگیرد.
در این قسمت و پس از پخش مستند، علی حمزهای و محمد غمخوار از خبرنگاران باسابقه سرویس حوادث به بهانه سالگرد حادثه پلاسکو درباره نحوه مواجهه رسانه ای با حوادث، به گفتگو خواهند پرداخت.
این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سهشنبه ۳۰ دی ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱ بهمن ساعت ۹ و جمعه ۳ بهمن ساعت ۱۴ است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند میپردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیهکنندگی یاسر فریادرس با آیتمهای مختلف سهشنبههای هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند میرود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





