برنامه ادبی فیروزان چهارشنبه ۲۴دی و در ادامه روایت بخش پهلوانی شاهنامه، به اولین داستان عاشقانه این بخش از شاهنامه می پردازد و قصه آشنایی زال و رودابه را روایت می کند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو، این برنامه که در فصل اول خود به شاهنامه، اثر گرانقدر حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداخته است امشب و در قسمت پنجم خود راوی قصه عاشقانه ایست که شخصیت های اصلی آن زال و رودابه هستند.
در این قسمت نیز دکتر معظمی گودرزی و مرشد خرمی به همراه آواز و ضرب زورخانه این قصه را روایت می کنند.
گفتنی است این برنامه با هدف آشنایی نسل جوان و پیوند دوباره مردم این مرز و بوم با گنجینه ادبی سرزمین کهن مان به معرفی، تحلیل و روایت ادبیات فاخر ایران می پردازد.
فیروزان کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیهکنندگی ایمان شیعه و کارگردانی زهره غلامی که در فصل اول خود با ۲۵ قسمت ۱۵ دقیقه ای هرهفته چهارشنبهها ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برنامههای شبکه دو به مناسبت عید فطر
- تدارک ویژه شبکه دو به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس
- رویکرد ویژه «بسته پیشنهادی» در ایام جشنواره فیلم فجر/ سینمای امیدبخش، محور برنامه
- نامزد جایزه بهترین معلم جهان در برنامه «زنده باد زندگی»: درخواست کنترل تورم در کشور را دارم
- معرفی برنامههای جدید شبکه دو در فصل پائیز
- حمیدرضا پگاه مجری مسابقه «اتاق صفر و یک» میشود
- الهه رضایی مهمان «دست در دست» میشود
- «فرمول جاذبه»؛ نگاهی به شخصیتهای بزرگی که در تخت فولاد اصفهان آرمیدهاند
- ویژه برنامههای شبکه دو سیما در اربعین حسینی
- قدیمیترین تصاویر عزاداریها و مجالس آذری زبانها در مستند «صادق الوعد»
- روایت رویدادهای محرمی در صد سال گذشته با مستند «یک قرن با حسین (ع)»
- دانستنیهای حقوق شهروندی در برنامه جدید شبکه دو
- علی صالحی مهمان «دست در دست» میشود
- شناخت ویروسهای ذهنی در برنامه «کام شیرین»
- برنامه ویژه «دست در دست» برای انتخابات ریاست جمهوری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶





