دبیر بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از انتخاب فیلم های این بخش و دعوت از مهمانان خارجی خبر داد.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری ستاد انتخاباتی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز شنبه ۱۰ بهمن ماه با حضور رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما، علی آشتیانی پور رییس ستاد انتخابات بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون برگزار شد. در این نشست قرار بود که محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته باشد که به دلیل پاره ای از مشکلات در این جلسه حضور نداشت.
بعد از جشنواره فجر نشست خانه سینما برگزار میشود
رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما با تشکر از محسن شاه ابراهیمی برای بازسازی سالن سیفالله داد، گفت: اگر در طول مدت حضور خود در خانه سینما نشست خبری و یا مصاحبه ای نداشته ام، به این دلیل بود که برای تنش ها و مشکلاتی که پیش از این خانه سینما با آن مواجه بود سیاست سکوت را انتخاب کردیم، اما بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر نشستی برای توضیح وضعیت خانه سینما طی یک سال گذشته برگزار می کنیم.
وی با اشاره به حضور خود به عنوان دبیر بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: کارهای زیادی برای اجرای این بخش انجام شده است و طرح های بسیاری برای این جشن در دست اجرا است. خوشبختانه نسبت به دوره قبل در زمینه بخش های اجرایی بسیار جلوتر هستیم و تا امروز فیلم ها انتخاب و مهمانان دعوت شدهاند.
مدیرعامل خانه سینما بیان کرد: اگر بگوییم جشنواره فیلم فجر یک میراث مهم فرهنگی کشور است، اشتباه نکرده ایم؛ چراکه بیش از ۳۰ دوره است که این جشن به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور برگزار می شود و به عنوان یکی از آثار فرهنگی کشور همه باید دست به دست هم دهیم و از آن محافظت کنیم.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر در بخش مردمی نسبت به دیگر جشنواره های بین المللی تقریبا بی نظیر است و نمونه مشابه ای ندارد و می توان به آن به عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد.
این کارگردان سینما با اشاره به سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران توضیح داد: این سیمرغ از جمله سیمرغ های بسیار مهم در سینمای ایران است و من همیشه آرزو داشتم تا این سیمرغ را بدست آورم، چرا که برای بدست آوردن این سیمرغ علاوه بر تخصص فیلمسازی باید نسبت به ذائقه مخاطب شناخت داشته باشیم.
انتخابات امن و مورد اعتماد است
مدیرعامل خانه سینما بیان کرد: امسال در بخش انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، تغییرات روبنایی انجام شده است، البته ما عادت داریم بشنویم که همه تغییرات زیربنایی انجام می دهند اما تغییرات زیربنایی نیاز به سال ها زمان دارد. تغییر اصلی در این بخش، درباره شکل جمع آوری آرا است که این امر روی همان پایه تغییرات سال های گذشته است که البته رنگ و لعاب زیباتری دارد.
مدیرعامل خانه سینما گفت: به همه کسانی که فیلم آنها توسط مردم مورد داوری قرار می گیرد، این اطمینان را می دهم که امسال یکی از امن ترین و مورد اعتمادترین انتخابات در حوزه سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشگران انجام می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





