دبیر بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از انتخاب فیلم های این بخش و دعوت از مهمانان خارجی خبر داد.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری ستاد انتخاباتی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز شنبه ۱۰ بهمن ماه با حضور رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما، علی آشتیانی پور رییس ستاد انتخابات بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون برگزار شد. در این نشست قرار بود که محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته باشد که به دلیل پاره ای از مشکلات در این جلسه حضور نداشت.
بعد از جشنواره فجر نشست خانه سینما برگزار میشود
رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما با تشکر از محسن شاه ابراهیمی برای بازسازی سالن سیفالله داد، گفت: اگر در طول مدت حضور خود در خانه سینما نشست خبری و یا مصاحبه ای نداشته ام، به این دلیل بود که برای تنش ها و مشکلاتی که پیش از این خانه سینما با آن مواجه بود سیاست سکوت را انتخاب کردیم، اما بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر نشستی برای توضیح وضعیت خانه سینما طی یک سال گذشته برگزار می کنیم.
وی با اشاره به حضور خود به عنوان دبیر بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: کارهای زیادی برای اجرای این بخش انجام شده است و طرح های بسیاری برای این جشن در دست اجرا است. خوشبختانه نسبت به دوره قبل در زمینه بخش های اجرایی بسیار جلوتر هستیم و تا امروز فیلم ها انتخاب و مهمانان دعوت شدهاند.
مدیرعامل خانه سینما بیان کرد: اگر بگوییم جشنواره فیلم فجر یک میراث مهم فرهنگی کشور است، اشتباه نکرده ایم؛ چراکه بیش از ۳۰ دوره است که این جشن به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور برگزار می شود و به عنوان یکی از آثار فرهنگی کشور همه باید دست به دست هم دهیم و از آن محافظت کنیم.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر در بخش مردمی نسبت به دیگر جشنواره های بین المللی تقریبا بی نظیر است و نمونه مشابه ای ندارد و می توان به آن به عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد.
این کارگردان سینما با اشاره به سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران توضیح داد: این سیمرغ از جمله سیمرغ های بسیار مهم در سینمای ایران است و من همیشه آرزو داشتم تا این سیمرغ را بدست آورم، چرا که برای بدست آوردن این سیمرغ علاوه بر تخصص فیلمسازی باید نسبت به ذائقه مخاطب شناخت داشته باشیم.
انتخابات امن و مورد اعتماد است
مدیرعامل خانه سینما بیان کرد: امسال در بخش انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، تغییرات روبنایی انجام شده است، البته ما عادت داریم بشنویم که همه تغییرات زیربنایی انجام می دهند اما تغییرات زیربنایی نیاز به سال ها زمان دارد. تغییر اصلی در این بخش، درباره شکل جمع آوری آرا است که این امر روی همان پایه تغییرات سال های گذشته است که البته رنگ و لعاب زیباتری دارد.
مدیرعامل خانه سینما گفت: به همه کسانی که فیلم آنها توسط مردم مورد داوری قرار می گیرد، این اطمینان را می دهم که امسال یکی از امن ترین و مورد اعتمادترین انتخابات در حوزه سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشگران انجام می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





