جسیکا چستین بازیگر سرشناس سینما، داستان «ماه عسل: رمانی از جورج الیوت» را در قالب یک اقتباس سینمایی تصویر میکند.
به گزارش سینماسینما، کمپانی فیلم جسیکا چستین به نام «فرکل فیلمز» حقوق رمانی از دینیتا اسمیت را خریداری کرده تا با اقتباس از آن یک فیلم بسازد. این درام تاریخی با نام «ماه عسل: رمانی از جورج الیوت» سال ۲۰۱۶ منتشر شده و درباره ماهعسل الیوت در ونیز در ژوئن ۱۸۸۰ است.
در این رمان ازدواج الیوت با والتر کراس که ۲۰ سال جوانتر از این نویسنده سرشناس بود، روایت شده است. الیوت در آن زمان ۶۰ ساله بود و تازه از درگذشت جورج هنری لیوس که به مدت ۲۶ سال همسرش بود التیام یافته بود و سوالهای زیادی در وجودش درباره از بین رفتن فیزیکی و تنهایی مطرح شده بود. در این داستان امکان رستگاری و شادی در یک وحدت متفاوت مطرح شده است. الیوت دسامبر ۱۸۸۰ درگذشت.
جورج الیوت اسم مستعاری بود که ماری آن اوانز برای خودش برگزیده بود. او به این نتیجه رسیده بود که باید نامی مردانه داشته باشد تا داستانها و نوشتههایش خوانده شوند. گرچه نویسندگان زن در آن زمان آزادانه نام اصلیشان را در آثار خود مینوشتند؛ اما او میخواست فقط نویسنده داستانهای عاشقانه نباشد.
وی به یکی از مطرحترین رماننویسان عصر خودش بدل شد و آثاری چون «آدام بید» (۱۸۵۹)، «آسیابی بر رودخانه» (۱۸۶۰)، «سیلاس مارنر» (۱۸۶۱)، «میدلمارچ» (۱۸۷۱) و «دنیل دروندا» (۱۸۷۶) را خلق کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- یونس اورنگ خدیوی درگذشت
- سعید تشکری درگذشت
- رمان نویسنده ایرانی از هالیوود سردرآورد
- نوذر آزادی درگذشت
- محمدرضا الوند درگذشت
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- ملاقات با «کینگ کونگ» در سینماها پس از ۶۰ سال
- تصادف شدید، بازیگر مشهور آمریکایی را راهی بیمارستان کرد
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





